کد خبر: ۱۵۳۸۳

 

قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در شرایط حاضر باید جهت گیری موسسه رازی را در مسیر مدیریت دانش هدایت کنیم تا بتواند به روز و با شرایط دنیا قابل تطبیق باشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی دکتر بهمن عابدی کیاسری قائم مقام رئیس موسسه رازی در مراسم معارفه قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حوزه اصلاح ساختار وتوسعه علمی و فناوری و همچنین تودیع و معارفه معاون تحقیقات و فناوری موسسه ، اظهار کرد : همانگونه که مقام معظم رهبری هم امسال را بنام "سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی" مزین فرمودند ، موضوع اقتصاد یکی از موضوعات جدی کشور است که اگر به گذشته برگردیم می بینیم که دنیا دو عصر جدی اقتصاد را پشت سر گذاشته است ، عصر اقتصاد کشاورزی ، که سرمایه آن زمین بود و عصر اقتصاد صنعت، که سرمایه آن ابزار صنعتی بود.
دکتر عابدی افزود : اکنون ما در عصری زندگی میکنیم که اقتصاد آن بر مبنای دانش است ، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دانش محور.
قائم مقام رئیس موسسه رازی ادامه داد :براساس آمار موسسات جهانی ، هر 5 سال یکبار دانش کهنه دنیا در شرکت های بزرگ تبدیل به دانش نو می شود و در دنیا ثابت شده است که آن دسته از شرکت هایی قابلیت رقابت بین المللی را دارند که تولید آنها دانش محور باشد.
وی تصریح کرد : موسسه رازی در سال 1303 دقیقاً براساس مدیریت دانش تأسیس شد و تولیدات آن براساس مدیریت دانش بود و در دهه پنجاه که اوج فعالیت های موسسه رازی بود ، این موسسه به عنوان گوهری در منطقه و در دنیا می درخشید واکنون نیز باید جهت گیری موسسه رازی را در مسیر مدیریت دانش هدایت نمایم که به روز و با شرایط دنیا قابل تطبیق باشد.
دکتر عابدی با تاکید بر اهمیت بالای شرکت های دانش بنیان گفت: باید در راستای ایجاد و توسعه این شرکت ها درموسسه و ایجاد مراکز رشد و پارک فناوری اهتمام نمائیم .
این مسئول افزود : باید با برنامه ریزی ، ساختاری را در موسسه رازی ایجاد کنیم که در آن به ادامه حیات و نقش این موسسه به عنوان رهبری صنعت واکسن در کشور توجه شود.
قائم مقام رئیس موسسه رازی یادآور شد : باید بگونه ای برنامه ریزی و عمل کنیم تا بتوانیم حداقل بیش از ده موسسه مانند موسسه رازی ایجاد نمائیم .
دکتر عابدی افزود:در افق چشم انداز 1404 ، 20 درصد تولید ناخالص داخلی مبتنی بر کارآفرینی دانش محور و نوآوری پیش بینی شده است که موسسه رازی باید نقش مهمی درآن داشته باشد.
وی ادامه داد : می بایست موضوع مشارکت بخش خصوصی و انتقال تولیدات موسسه به تعدادی از شرکت هایی که توان تولید را دارند مورد مطعالعه قرار گیرد.
دکتر عابدی موسسه رازی را یک بخش حاکمیتی R&D در حوزه راهبردی ترین صنعت کشور یعنی صنعت واکسن سازی ، معرفی نمود و تصریح کرد : این موسسه با تمام توان و ظرفیت های بالای خود در عرصه علم و دانش ، همچنان به فعالیت های موثر خود ادامه میدهد و باقی خواهند ماند.
 
نظر شما
ادامه