کد خبر: ۱۴۵۴۶

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی اراک از استقرار ناظران ذبح شرعی، بازرسان و کارشناسان بهداشتی این شبکه در 9 پایگاه در عید سعید قربان خبر داد.
 به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سیروس سلمان‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اکیپ‌ها به منظور حفظ سلامت شهروندان در کشتارگاه دام، بهزیستی، موسسه معلولین، کمیته امداد ناحیه یک و دو، موسسه سالمندان و میدان دام، به صورت ثابت و یک اکیپ به صورت سیار مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ذبح دام براساس فرهنگ‌ اسلامی در عید سعید قربان که نتیجه آن افزایش تماس افراد با دام، لاشه و ترشحات دام خواهد بود، شبکه دامپزشکی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های احتمالی دام اقدام به استقرار این اکیپ‌ها کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک اضافه کرد: هدف از تشکیل گروه‌های ناظران ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی کمک به شهروندان در انتخاب دام سالم  و نظارت بر کشتار و گوشت استحصال شده است.

سلمان‌نژاد با تأکید بر اینکه مردم باید در هنگام خرید دام قربانی از سلامت ظاهری دام مطمئن شوند، بیان داشت: مردم باید از خرید دام‌هایی که علائم ظاهری بیماری از قبیل لاغری، بیماری‌های پوستی مانند کچلی و گری، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از چشم و بینی دارند، خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه حالت غیرطبیعی شامل کیسه‌ آبکی و خطوط سفید رنگ در جگر و ریه و یا مشاهد اجسام به شکل دانه‌ای برنج در سطح داخلی لاشه از مصرف آن خودداری کنند.

 

نظر شما
ادامه