کد خبر: ۱۴۲۲۱

حکیم مهر - سرپرست انستیتو پاستور ایران گفت : خط تولید واکسن های هپاتیت و هاری دامی در کشور راه اندازی شده است و با تولید داخلی این دو واکسن، کشور از واردات آنها بی نیاز و دهها هزار دلار صرفه جویی می شود.  
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، دکتر سعید بوذری افزود: مراحل مقدماتی تولید واکسن های هاری انسانی و MMR نیز در مرکز انستیتو پاستور ایران آغاز شده است و این دو واکسن نیز در سه تا چهارسال آینده همچون واکسن های هپاتیت و هاری دامی به تولید انبوه برسد.
وی خاطرنشان کرد: واکسن MMR برای پیشگیری از بیماری‌های سرخک و سرخجه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراحل مقدماتی تولید این واکسن با همکاری معاونت علمی ،تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شروع شده است.
بوذری افزود : تولید واکسن هاری انسانی نیز در فاز ابتدایی است و امیدوارم تولید این واکسن در سال های آینده به مرحله انبوه برسد. این واکسن به بیمارانی که توسط پستاندارانی همچون سگ، گربه، گرگ، روباه، خفاش و حیوانات دیگر گاز گرفته می شوند ، تزریق می شود .
سرپرست انستیتو پاستورخاطرنشان کرد:ب. ث. ژ یک واکسن قدیمی است که کارشناسان این انستیتو تلاش کردند قابلیت های آن را از سال گذشته بهبود ببخشند . این کار با هدف افزایش صادرات این واکسن انجام شده است .‌ واکسن ب.‌ث.‌ژ برای پیشگیری از سل ریوی و مننژیت سـلـی در کـودکـان استفاده می شود.
وی همچنین گفت : ساخت داروهای نو ترکیب نیز در انستیتو پاستور آغاز شده است . این داروها برای درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه براین تحقیقات گسترده ای در مورد انواع سرطان ها و شناسایی بیومارکرها در این مرکز در حال انجام است زیراشناسایی بیومارکرها در تشخیص بموقع سرطان ها و درمان آنها بسیار مهم است .
وی گفت : انستیتو پاستور یکی از قدیمی ترین موسسات تحقیقاتی کشور است که ۹۴ سال قدمت دارد و از همان ابتدای تاسیس در خدمت سلامت جامعه بوده است . متخصصان این موسسه تاکنون تحقیقات و خدمات زیادی را در زمینه مبارزه با بیماری های عفونی،ژنتیکی و سرطانی انجام داده اند.

 

نظر شما
ادامه