کد خبر: ۱۴۱۹۰

حکیم مهر - در دومین جلسه استانی کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، شهرداری های مکلف به تجهیز کشتارگاه های دام به اتاق پیش سرد شدند. 
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی و دبیر کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام استان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی شهروندان، مقرر شده تا گروه های مشترک بازرسی متشکل از دامپزشکی، محیط زیست و علوم پزشکی از کشتارگاه های دام استان در قالب چک لیست های واحد، بازدید نمایند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی اظهار داشت: از دیگر مصوبات این جلسه، الزام شهرداری های به رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه ها طبق ضوابط دامپزشکی بود که مقرر شد تا شهرداری ها ضمن تجهیز مراکز فوق به اتاق پیش سرد، شرایط نگهداری 24 ساعته لاشه های استحصالی به منظور تضمین سلامت گوشت مصرفی مردم را فراهم آورند.
وی اظهار داشت: کشتارگاه های دام استان بایستی، پساب خروجی خود را مطابق با ضوابط محیط زیست دفع نمایند.
ازغدی گفت: طبق تصمیم های اتخاذ شده در این کمیته، برنامه های آموزشی مداوم برای شاغلین کشتارگاه ها از طرف دستگاه هایی نظیر؛ دامپزشکی، علوم پزشکی  و ... اجرا خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی استان اظهار داشت: به منظور بهینه سازی وضعیت کشتار دام در روستاها، با استفاده از ظرفیت و توان دهیاران، فرهنگ سازی و اقدامات مناسب آموزشی و ترویجی نیز در دستور کار اعضا قرار گرفته است.

نظر شما
ادامه