کد خبر: ۱۴۱۰۵
حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران گفت: تولید انواع محصولات شیلاتی با افزایش بهره‌وری تولید و کوتاه کردن دست دلالان امکانپذیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی یکی از مهمترین برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی است سازمان شیلات نیز این برنامه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی افزود: شیلات یک صنعت تاثیرگذار در توسعه بخش کشاورزی است و تولید اقتصادی این صنعت اعم از آبزی‌پروری و صید می‌تواند انگیزه فعالان این بخش را برای افزایش تولید بالا ببرد.

رییس سازمان شیلات ایران تاکید کرد: تولید اقتصادی می‌توانند انگیزه‌ای برای تولید محصول خوب و غذای سالم باشد و سفره مردم را از انواع آبزیانی که سلامتی آن‌ها را تضمین می‌کند تامین کند.

به گفته صالحی با جذب سرمایه، استفاده از تکنولوژی نوین، افزایش بهره‌وری تولید، بالا بردن بهره‌وری آب و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌های غیر ضرور، تولید محصولات شیلاتی در کشور اقتصادی می‌شود.

حسن صالحی که هفته گذشته با حکم وزیر جهاد کشاورزی رییس سازمان شیلات ایران شده است، از سال 58 در جهاد سازندگی مشغول به کار بوده است.

وی نیمه دوم سال 58 تا سال 59 به جهاد سازندگی استان سیستان و بلوچستان رفت سپس با پیشنهاد شهیدان رجایی و باهنر به امور تربیتی کرج بازگشت و مجدادا از نیمه دوم سال 60 به شواری جهاد سازندگی این شهرستان وارد شد.

رییس سازمان شیلات در این برهه زمانی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مشغول به فعالیت بود و از سال 70 نیز فعالیتش را در سازمان شیلات آغاز کرد.

صالحی در سازمان شیلات مسئولیت‌های متعددی از جمله مدیرکل امور بین‌الملل، مدیر کل روابط عمومی، قائم مقام رییس، معاون تکثیر و پرورش و معاون برنامه‌ریزی را برعهده داشته است.

وی همچنین طی سال‌های 84 تا 88 عضو هیات علمی و مسئول بخش اقتصادی موسسه تحقیقات شیلات و استاد مدعو دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات بود.

 

نظر شما
ادامه