کد خبر: ۱۴۰۵

حکیم مهر -  16 بچه پاندایی که پس از زلزله سال 2008 چین به دنیا آمده و در یک پرورشگاه ویژه پانداها زندگی می کردند در مراسم انتقال از این مرکز به مرکز تحقیقات با مربیان و پرستاران خود عکس یادگاری انداختند.
تمام این بچه پانداها در مرکز "بیفنگاشیا" در استان سیچوان و پس از زلزله 8 ریشتری ماه می 2008 به دنیا آمدند. این پانداها که قرار بود از این پایگاه به مرکز تحقیقات و حفاظت از پانداهای غول پیکر منتقل شوند در جشن خداحافظی با معلمان و پرستاران خود عکس یادگاری گرفتند.

در جریان زلزله سال 2008 پانداهایی که در مرکز تحقیقات و حفاظت از پانداهای غول پیکر چین زندگی می کردند به شدت دچار آسیب شدند به طوری که در این زلزله یک پاندا کشته و یک پاندای دیگر مفقود شد. از آنجا که این مرکز تحقیقات ویران شده بود پرسنل آن تصمیم گرفتند تمام پانداها نجات یافته را به مراکز دیگر منتقل کنند. به این ترتیب 32 پاندا به باغ وحشهای مختلف چین و 77 پاندا نیز به پایگاه "بیفنگاشیا" منتقل شدند.

از فوریه تا می 2009 از این 77 پاندا بیش از 20 پاندا شرع به جفت گیری کردند که حاصل این ازدواجها این 16 بچه پاندا است به طوری که از جولای تا سپتامبر 13 پاندای ماده این 16 پاندای کوچک را شامل 10 ماده و 6 نر به دنیا آوردند. این بچه پانداها در پرورشگاهی به مساحت هزار مثل مربع نگهداری می شدند.

در این پرورشگاه شیر غذای اصلی این پانداها بود و آنها از مربیان خود خوردن هویج و خیزران را هم آموختند و اکنون دندانهای آنها به اندازه کافی قوی شده است. به گفته مقامات این پرورشگاه، بچه پانداها می توانند خیلی سریع خود را با محل سکونت جدید خود سازگار کنند.

پاندا

 

نظر شما
ادامه