کد خبر: ۱۴۰۳۰

حکیم مهر - رییس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه این سازمان مشکلی برای ترخیص کالاهای اساسی، شیر خشک و کره ندارد ،گفت: ترخیص کره و شیر خشک از گمرک در انتظار تعیین تکلیف نرخ ارز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، عباس معمار نژاد با بیان این که ترخیص کره و شیر خشک مشکلات غیرگمرکی دارد ، اظهار داشت: تا زمانی که نوع ارز برای ترخیص این کالاها تعیین نشود، این مشکل همچنان باقی است.
وی همچنین از ترخیص ۳۳۰ تن دارو از گمرک امام خمینی(ره) در هفته گذشته خبر داد و گفت: روند ترخیص دارو از گمرکات کشور ادامه دارد به نحوی که روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن دارو از این مبادی ترخیص می شود.
یاداور می شود :دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی روز گذشته با اشاره به این که مشکل ترخیص نشدن کالاهای اساسی از گمرک همچنان ادامه دارد، گفته بود که در حال حاضر ۱۲ هزار تن کره و شش هزار تن شیرخشک در گمرک انباشت شده است.
رضا باکری با اشاره به این که هنوز در زمینه نوع ارزی که قرار است به کالاهای اساسی موجود در گمرک اختصاص یابد ابهام وجود دارد، افزود: براساس وعده‌های داده شده ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید، از گمرک در اولویت برنامه اقتصادی ۱۰۰ روزه دولت قرار گرفته است.
وی با بیان این که علاوه بر کره حدود شش هزار تن شیرخشک صنعتی نیز در گمرک موجود بوده که هنوز ترخیص نشده‌ است ، اضافه کرد: این شیرخشک‌ ها به طور عمده در صنایع بستنی سازی، شیرینی و شکلات کاربرد دارد. به طور کلی حدود دو درصد از شیرخشک‌ های ترخیص نشده از گمرک در صنایع لبنی کاربرد داشته و مابقی مربوط به صنایع غیرلبنی است.

 

نظر شما
ادامه