کد خبر: ۱۳۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - در راستای خودکفایی در تولید گوشت قرمز و شیر، ورود نژادهای اصیل به کشور انجام شده و نخستین گوساله‌های ژنتیک نیز متولد شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اعلام این مطلب گفت: در راستای خودکفایی در تولید شیر و گوشت قرمز، مواد ژنتیکی نژادهای اصیل در داخل کشور استحصال و بین دامداران برای تولید گوساله‌های نسل اول توزیع شد.

حمید ورناصری افزود: برای نخستین‌بار در کشور، مواد ژنتیکی گاوهای ژنومیک تولید و در اختیار دامداران قرار گرفته است و تا چند ماه آینده، گوساله‌های نسل اول متولد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دامداران متقاضی می‌توانند به شرکت نهاده‌های دامی جاهد مراجعه کرده و اسپرم‌های منجمد را دریافت کنند.

ورناصری ادامه داد: از نژاد هولشتاین برای تولید گوساله‌های ژنومیک با هدف تولید شیر در کشور استفاده شده است.

وی تصریح کرد: تولید شیر این نژاد نسبت به مقدار میانگین تولید شیر در گاوهای فعلی بالاتر بوده و می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند.

ورود گوساله‌های نژاد گوشتی به کشور به‌زودی

مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد از ورود قریب‌الوقوع گوساله‌های نژاد گوشتی به‌زودی به کشور خبر داد و یادآور شد: نژادهای اصیل دارای ارزش ژنتیکی بالایی بوده و به‌زودی برای تولید گوشت نیز از گوساله‌های نژادهای گوشتی استفاده خواهد شد که تولید مواد ژنتیکی آنها در داخل کشور انجام شده و برای تلقیح مصنوعی به دامداران تحویل داده می‌شود.

ورناصری تأکید کرد: نژادهای دومنظوره شیری - گوشتی نیز به کشور وارد شده و در حال تولید است.

وی در پایان اظهار داشت: در زمینه افزایش تولید گوشت گوسفندی در کشور، از نژادهای چندقلوزای گوسفندی استفاده شده است که واردات آنها انجام شده و در مرکز اصلاح نژاد دام کشور مراحل تولید مواد ژنتیکی آنها در حال انجام است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
0
0
در مورد شیر و لبنیات، البته به غیر از کره، تا آنجا که من می دانم در مرز خودکفایی بوده و هستیم و این موضوع ربطی به این مصاحبه ندارد. در مورد گوشت هم، فاصله نسبتا زیاد است و بعید است با همین یک اقدام، به زودی به خودکفایی برسیم.
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
0
این هم مثل خبر جشن خودکفایی گندم هست
آقا جون ، به علت گرانی گوشت و افت توان خرید مردم ، میزان مصرف گوشت کم میشه نه میزان تولید بالا میره!
نظر شما
ادامه