کد خبر: ۱۳۸۱

حکیم مهر -  با استفاده از یک نوآوری پزشکی دانشمندان یک قدم به پیوند شش‌های خوک به انسان نزدیک‌تر شدند.

دانشمندان استرالیایی توانستند با برقرار کردن جریان خون انسان در شش‌های خوک آن را زنده و در حال نفس کشیدن نگاه دارند.به این ترتیب تخمین زده می‌شود ظرف پنج سال آینده بتوان اولین پیوند عضو بین انسان و حیوان را با موفقیت انجام داد.
دکتر گلن وستال که در انجام این تحقیقات مشارکت داشته است در این باره گفت : ما توانستیم خون را بدون اکسیژن به درون این شش‌ها وارد کرده و سپس با اکسیژن از آن خارج کنیم که این دقیقا همان عملکردی است که ما انتظارش را داشتیم.این موضوع نشان می‌دهد شش‌ها به خوبی در حال انجام وظیفه خود هستند و آن‌چه که از آن‌ها انتظار می رود به خوبی انجام می‌دهند.
به این ترتیب در طول 20 سال گذشته ما توانستیم به بزرگ‌ترین موفقیت در زمینه به کار گیری اندام حیوانات در انسان دست پیدا کنیم.
این موفقیت زمانی انجام شد که دانشمندان توانستند قسمتی از DNA خوک را که باعث ناسازگاری با خون انسان می‌شد شناسایی و حذف کنند.
تلاش‌‌های قبلی در این زمینه به دلیل لخته شدن خون در شش‌های خوک با شکست روبه رو شده بود و دو سال پیش به پایان رسید.
اما اکنون DNA های انسان به خوک اضافه شده و به این ترتیب خطر لخته شدن خون و پس زدن عضو بسیار کاهش پیدا کردهاست.
اکنون بحث‌های اخلاقی مطرح شده است که آیا می‌توان از اندام حیوانات برای پیوند زدن به انسان استفاده کرد و آیا جامعه برای برخورد با افرادی که جزئی از آن‌ها انسان و جزئی دیگر حیوان است آمادگی دارد.

 

نظر شما
ادامه