کد خبر: ۱۳۷۲۵

حکیم مهر - شرکت پشتیبانی امور دام کشور در چهارماه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نهاده های دامی بین تشکل ها و تولید کنندگان زیر بخش دام و طیور توزیع کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، میزان توزیع نهاده ها در ماه های نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل در حدود ۴۵۰ درصد معادل ۵.۴ برابر افزایش را نشان می دهد .
براین اساس ، با وجود مسائل و مشکلات مربوط به تامین و نقل و انتقال ارز در سال حاری ، نهاده های دام و طیور به میزان کافی وارد کشور شده و در شبکه توزیع قرار گرفته است .
شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد : با توجه به برخورداری نهاده های وارداتی طی یک سال اخیر از ارز دولتی با نرخ مرجع ، وارد کنندگان موظف به فروش نهاده وارداتی در شبکه توزیع تعریف شده وزارت صنعت ، معدن و تجارت تشکل های تولیدی ( اعم از اتحادیه ها و تعاونی های گوشت مرغ ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، شیر ، عشایر و کارخانجات خوراک دام و طیور ) بوده اند و در سال جاری نیز با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام افزون بر یک میلیون تن علوفه وارداتی با قیمت مصوب در اختیار این تشکل ها قرار گرفته است .
براین اساس تشکل های تولید گوشت مرغ شامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران ، اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور ، انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایرانیان نهاده های دام و طیور شامل جو ، ذره و کنجاله سویا را به قیمت مصوب ( ستاد تنظیم بازار و یا محاسباتی سازمان حمایت ) دریافت کرده اند .
همچنین در حوزه تشکل های تولید گوشت مرغ و اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ، شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران مرغ تخمگذار متشکل ، شرکت تعاونی مرغداران مرکز و شرکت سیمرغ و تشکل های جوجه یک روزه و مرغ مادر شامل انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه و انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه مازندران نیز نهاده تحویل گرفته اند .
صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور ، تشکل های دامداران ، تشکل های عشایری و تشکل های خوراک دام و طیور دیگر فعالان بخش خصوصی در حوزه دام و طیور به شمار می آیند که نهاده های خود را از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت کرده اند.

نظر شما
ادامه