کد خبر: ۱۳۶۷۵
حکیم مهر - رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اختراع قرص "آهسته رهش" توسط یکی از متخصصان استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، "علیرضا رنجبرضرابی"، در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، با اعلام این خبر، افزود: دکتر عربی از اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان، ایران را در کنار سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس در اختراع این قرص قرار داد، به طوری که مدال‌های جهانی در این زمینه کسب کرده و ثبت جهانی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این قرص به تولید انبوه رسیده و مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه بین چهار تا 6 درصد مواد مصرفی مورد نیاز دام‌ها، مواد معدنی است، بنابراین این قرص که حاوی مواد مغذی مانند سلنیوم، مس، روی، منیزیم و ید است، در معده دام قرار می‌گیرد و ظرف چهار الی هشت ماه رها می‌شود.

رنجبرضرابی اضافه کرد: با دو بار مصرف این قرص در طی یک سال، مواد معدنی مورد نیاز دام و سپس انسان تامین می‌شود و این قرص ارزانتر از مشابه خود بوده و دارای همان کیفیت است.

وی افزود: این قرص برای سلامت انسان و دام و رشد ارزش افزوده استان بسیار موثر است و یکی از کارهای ارزشمند در راستای تحقق حماسه اقتصادی به شمار می‌آید.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه گفت: الگوی کشت صحیح باید در سطح کلان کشوری تعریف شود و از طریق برنامه ریزی سیاست‌های استان و ارجاع به وزارت جهادکشاورزی در کشت سراسر کشور اعمال می‌شود، به طوری‌که تعادل در محصولات باید انجام شود.

رنجبرضرابی افزود: مخالف کشت دوم هستیم و از انجام این کار جلوگیری کردیم، چراکه به منابع آبی ضربه می‌زند، اما سیاست الگوی کشت را منتقل کردیم که بخشی از آن تغییر کند.

 

نظر شما
ادامه