کد خبر: ۱۳۶۳۵

حکیم مهر - معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با افزایش قیمت شیر در استان قدرت خرید این محصول در بین مردم کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، اسماعیل عطاپور در جلسه بررسی مسایل شیر و نهاده های دامی گفت:  مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اگر برای جبران هزینه ها قیمت شیر را بالا ببرند آسیب می ببنند.

وی ادامه داد: با افزایش هزینه شیر قدرت خرید مردم بیش از پیش کاهش می یابد و باعث می شود که مصرف کنندگان به دلیل استفاده کم از شیر دچار مشکلات جسمانی شوند و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نیز با مشکلات مواجه می شوند.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه تبریز نیز در این جلسه گفت: قیمت مواد اولیه در سال جاری 20 درصد افزایش یافته است و قیمت تمام شده شیر با افزایش قیمت مواد اولیه بالا رفته است و باعث کاهش قدرت خرید شیر در مردم شده است. 

محمد گودرزی افزود : سرمایه ای که کارخانه جات برای تولید شیر داشتند یک سوم کاهش یافته است و اگر سرمایه در دست باشد می توان مواد اولیه ره به طور نقد خریداری کرد و قیمت شیر را ثابت نگه داشت.

وی ادامه داد: مصرف شیر نسبت به سال 90  23 درصد کاهش یافته است و اگر قیمت شیر را بالا ببریم منجر به عدم فروش می شود و این عامل باعث می شود که نتوانیم تولیدات خود را به فروش برسانیم.

بهزاد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان نیز در ادامه این جلسه گفت: دامداری های منحصر به فرد استان در تولید شیر دارای بار بالای میکروب هستند.

وی گفت: رشد شیر سراهای سنتی در استان افزایش یافته و در داخل کشور از یک سوم استانداردهای استفاده درست در تهیه شیر استفاده می شود.

 

نظر شما
ادامه