کد خبر: ۱۳۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل و سخنگوی صنایع شیر ایران گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، افزایش قیمت شیرخام و فرآورده های لبنی به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، حسین چمنی درباره موضع صنایع شیر ایران در مقابل افزایش قیمت شیرخام و فرآورده های لبنی افزود: اهمیت شیر در ارتقای شاخص سلامت جامعه به طور کامل مشخص است، اما براساس مطالعات انجام شده در دو سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ میزان مصرف این فرآورده غذایی مهم بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: این بدان معنی است که سلامت جامعه به ویژه در زمینه دندان، سلامت استخوان و بسیاری دیگر از شاخص های مهم سلامتی به مخاطره افتاده است.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: حذف یارانه شیر و افزایش چندباره قیمت این غذای بدون جایگزین، مصرف اقشار آسیب پذیر را به شدت کاهش داده و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش مجدد قیمت شیر خام و فراورده های لبنی اقشار بیشتری را از مصرف این ماده حیاتی محروم خواهد کرد.
چمنی افزود: با این وجود صنایع شیر ایران علاقمند به افزایش قیمتها نیست ، اما دامداران در شرایط فعلی به دلیل عدم تامین نهاده های دامی با نرخ مصوب و افزایش سایر هزینه ها تحت فشار هستند.
سخنگوی صنایع شیر ایران تصریح کرد:معتقدیم دولت براساس قانون هدفمندی یارانه ها می تواند نسبت به تامین نیاز دامداران از طریق توزیع نهاده های دامی به قیمت سال قبل اقدام کند تا از وارد آمدن زیان به دامداران، صنایع تبدیلی و به ویژه فشار بر مردم جلوگیری شود.
چمنی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال ۱۳۹۲ گفت: فضای جامعه پس از تحقق حماسه عظیم سیاسی پذیرای افزایش قیمت ها نیست. مردم در این شرایط منتظر بهبود فضای کسب و کار، تثبیت و حتی کاهش قیمت ها هستند و صنعت شیر کشور باید به این خواسته ها توجه کند.
وی با اشاره به این که صنایع شیر ایران به عنوان بزرگترین بخش صنعت شیر کشور تا زمانی که امکان تحمل افزایش قیمت تمام شده تولید را داشته باشد اقدام به افزایش قیمت ها نخواهد کرد، امیدوار است که دولت با اقدام به موقع و مناسب از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
0
0
تا آنجا که من می دانم، جناب مهندس چمنی مدیر روابط عمومی سازمان صنایع شیر ایران هستند و نه مدیر عامل. البته ایشان فردی بسیار خوش ذوق و توانمند هستند.
نظر شما
ادامه