کد خبر: ۱۳۴۱۴

حکیم مهر - اداره کل یگان حفاظت استان تهران گفت: از تشکیل 59 پرونده ویژه برخورد با شکارچیان آبزیان پستانداران و کشف 5 قبضه سلاح شکاری جنگلی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، میران زاده گفت: نیروهای اداره کل یگان حفاظت استان از ابتدای سال جاری تاکنون طی گشت های مستمر و شبانه روزی خود با 26 مورد شکار آبزیان 5 مورد شکار پستانداران، توانستند در 15 مورد قبل از شروع به شکار متخلفان را دستگیر کرده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع دهند و در همین راستا یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز یک قبضه سلاح شکاری مجاز و یک قبضه سلاح جنگی از متخلفین کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به برخورد با مراکز غیر مجاز و خرید و فروش پرندگان در سطح استان و شهرستان های تابعه تصریح کرد: در راستای گشت های محسوس و نا محسوس نیروهای یگان حفاظت موفق به کشف 2 مرکز فروش پوست جانوران وحشی از جمله پلنگ و سایر گربه سانان و کشف منسوجات پوستی از جمله شال گردن کلاه و ... شدند که با کشف و ضبط پوست ها و سایر منسوجات  متخلفین هم تحویل مراجع قضایی شدند.
میران زاده با بیان این مطلب که برخورد با شکار چیان و متخلفان به طور شبانه روزی صورت می گیرد اظهار داشت: استان تهران با 90 نیروی محیط بان در قالب 23 پاسگاه دایر به صورت شبانه روزی از 3 منطقه حفاظت شده کویر ورجین و جاجرود و 3 پارک ملی لار، خجیر و سرخه حصار و 3 منطقه شکار ممنوع کوه سفید لار و کاوه ده و همچنین 3 اثر طبیعی ملی تنگه واشی دریاچه تار و هویر و غار رود افشان حفظ و حراست می کنند.
فرمانده اداره کل یگان حفاظت استان تهران با اشاره به کمبود نیرو اذعان داشت: اداره کل یگان حفاظت استان با تمام امکانات و تجهیزات به گشت و کنترل در عرصه های طبیعی ملی می پردازد اما با توجه به وسعت برخی از این مناطق که در نزدیکی شهر تهران قرار دارد و مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گیرد این تعداد نیرو جوابگو نیست و می طلبد با نیروی بیشتر و امکانات کاملتری با شکار چیان و متخلفان برخورد شود.
فرمانده اداره کل یگان حفاظت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده متخلفان شکارچیان مراکز نگه داری غیر مجاز حیات وحش و مراکز غیر مجاز خرید و فروش مراتب را به شماره تلفن های 77359564 و 77355781-4 در میان گذاشته ما نیز در اسرع وقت نیروهای خود را به محل مورد نظر اعزام می کنیم.
وی همچنین از شهروندان خواست با ورود به عرصه های طبیعی از ریختن زباله برافروختن آتش و هر نوع تخریب محیط زیست خودداری کنند.

 

نظر شما
ادامه