کد خبر: ۱۳۱۳۷
حکیم مهر - با توجه به اختلاف نظرهایی که بین تولیدکنندگان و سازمان حمایت بر سر افزایش قیمت شیر خام وجود دارد قرار شده که وزیر دادگستری به عنوان حکم مشکل را حل کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازایسنا، حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره احتمال افزایش قیمت شیر خام اظهار کرد: تولیدکنندگان پیشنهادهایی برای افزایش قیمت شیر خام داشتند که سازمان حمایت آن را نپذیرفت.

وی ادامه داد: برای رفع اختلاف بین سازمان حمایت و تولیدکنندگان قرار شد که وزیر دادگستری به عنوان حکم موضوع را پیگیری کند.

رادمرد با بیان این‌که یک تیم کشف قیمت برای شیر خام از سوی وزارت دادگستری تشکیل شده است بیان کرد: همچنین تصمیم بر این شد که آخرین قیمتی که از سوی این تیم روی شیر خام با بار میکروبی که مدنظر ماست تعیین می‌شود به عنوان قیمت نهایی شیر خام ابلاغ شود.

به گفته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر آخرین قیمت استخراج شده همان قیمت‌های سازمان حمایت است و هیچ افزایشی نداشته است.

وی در پایان گفت: قرار است طی هفته‌های آینده نظر کارشناسان گرفته شود و درباره قیمت شیر خام تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

در همین رابطه مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران نیز اعلام کرد که تا پایان تیرماه امسال قیمت خرید شیرخام از دامداران تغییر نمی‌کند و در صورت تعیین قیمت جدید، این قیمت از ابتدای مرداد ماه اعمال می‌شود.

سعید سلطانی گفت: تفاهم‌نامه‌ جدید برای خرید شیرخام تنظیم شده که پس از امضای طرفین ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه که تا پایان تیرماه اعتبار دارد، قیمت شیرخام پایه ( 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار) بدون تغییر همان کیلویی 930 تومان سال گذشته است.

به گفته او در هفته گذشته جلسات دیگری برای تعیین قیمت جدید خرید شیرخام برگزار شد که در صورت تصویب، قیمت جدید از اول مرداد‌ ماه اعمال خواهد شد.

طبق تفاهم‌نامه منعقد شده سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه مرکزی دامداران که تا پایان پانزدهم فروردین ماه امسال اعتبار داشت، باید هر کیلوگرم شیر خام پایه (3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار) کیلویی 930 تومان از دامداران خریداری می‌شد و به ازای هر کیلوگرم شیرخام نیز نهاده‌های دامی ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گرفت.

در حال حاضر نیز این تفاهم‌نامه تا پایان تیرماه امسال بدون افزایش قیمت تمدید شده و در صورت تعیین قیمت جدید برای خرید شیرخام، این قیمت از ابتدای مرداد ماه اعمال می‌شود.

 

نظر شما
ادامه