کد خبر: ۱۳۱۲۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 13 کشتارگاه در سطح استان فعال است که نیمی از آنها از تجهیزات سردخانه‌ای استفاده نمی‌کنند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سیدسعید حسینی اظهار داشت:  یکی از اولویت‌های مهم دامپزشکی استان در سال جاری اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های دامی است که در این راستا نظارت‌های ویژه‌ای را به مرحله اجرا درآورده است.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش سطح سلامت عمومی جامعه به اجرا درآمده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم دامپزشکی در سال جاری ردیابی محصولات دامی با نصب بارکد است که با اجرای این طرح مصرف کننده به راحتی خواهد توانست از نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی اطلاع کسب کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون وضعیت مایه‌کوبی دام‌ها گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ کانون بیماری در استان مشاهده نشده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اصلی‌ترین موضوع مورد توجه دامپزشکی بحث مقابله با بیماری بروسلوز است که اقدامات لازم از جمله واکسیناسیون دام‌ها بر علیه این بیماری در دست اقدام است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: به منظور مقابله با این بیماری تلاش داریم میزان مایه کوبی دام‌ها بر علیه بیماری بروسلوز را 20 درصد افزایش دهیم.

حسینی همچنین با اشاره به بیماری خون‌ریزی‌دهنده تب کریمه کنگو بیان داشت: با توجه به اینکه این بیماری منشا انسانی دارد و در سال گذشته تعدادی از هموطنان عزیزمان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند ضروری است مرکز بهداشت حساسیت بیشتری نسبت به این بیماری داشته و هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را به منظور پیگشیری از این بیماری انجام دهند.

وی گفت: یکی از راه‌های مبازره جدی با این بیماری مجهز کردن کشتارگاه‌ها به تجهیزات سردخانه‌ است که متاسفانه شهرداری‌ها توجه چندانی به آن ندارند و انتظارات موجود در این بخش را برآورده نمی‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 13 کشتارگاه در سطح استان فعال است که نیمی از آنها از تجهیزات سردخانه‌ای استفاده نمی‌کنند.

 

نظر شما
ادامه