کد خبر: ۱۳۱۱۳
حکیم مهر - گرده‌افشانی بر حدود 30 درصد از محصولات کشاورزی تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با اعلام این مطلب گفت: این صندوق که از اواخر سال گذشته تشکیل شد، دارای 120 عضو است که باید به 200 تشکل موجود زنبورداری برسد.

بهزاد بانکی‌پور افزود: تاکنون حدود یک میلیارد تومان تسهیلات به زنبورداران اعطاء شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با نرخ چهار درصد و به‌صورت هفت‌ماهه در اختیار تعاونی‌های زنبورداری قرار گرفته است.

بانکی‌پور ادامه داد: این صندوق تلاش دارد تا با اجرایی شدن طرح انتزاع بتواند در تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار نهاده‌ها و محصولات کشاورزی تأثیرگذار باشد.

بانکی‌پور تصریح کرد: بخشی از آورده صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور مانند سایر صندوق‌های غیردولتی شامل 48 درصد سهم دولت و 52 درصد سهم بهره‌بردار است.

 

عسل‌های تقلبی قابل تشخیص می‌شوند

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور میزان سرمایه صندوق را 3.5 میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک با به عضویت درآمدن سایر تشکل‌های زنبورداری، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه صندوق به پنج میلیارد تومان برسد.

بانکی‌پور درباره برنامه‌های این صندوق تأکید کرد: از آنجایی که عسل از محصولاتی محسوب می‌شود که ممکن است تقلبات بسیاری در آن باشد، به‌دنبال برنامه‌ای هستیم که بتوانیم برای مصرف‌کننده نوع عسل‌های تقلبی را مشخص کنیم.

وی اظهار داشت: با استفاده از روش‌هایی می‌توان عسل مرغوب را از سایر عسل‌ها تشخیص داد.

بانکی‌پور سامانه نهاده‌های تولید را از دیگر برنامه‌های این صندوق برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم هزینه‌های تولید در این صنعت را کاهش دهیم تا میزان مصرف افزایش پیدا کند.

بانکی‌پور در ادامه افزود: ارتقاء جایگاه صنعت زنبورداری از دیگر برنامه‌هایی است که در درازمدت مدنظر داریم.

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: گرده‌افشانی زنبورعسل تأثیر مستقیمی با افزایش تولید در محصولات کشاورزی دارد که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، گرده‌افشانی برای حدود 30 درصد محصولات کشاورزی به‌صورت مستقیم تأثیر دارد.

 

نظر شما
ادامه