کد خبر: ۱۳۱۰۳
حکیم مهر - رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه تحقیقات جامع با امکانات ویژه به عنوان آزمایشگاه قطب کشوری تا سه ماه آینده راه اندازی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر امید سبزواری گفت: با راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده ها، محققان و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه می توانند از این امکانات به صورت مشترک استفاده کنند. این آزمایشگاه از تجهیزاتی ویِژه برخوردار است.

وی با بیان اینکه ساخت این آزمایشگاه که از سال 86 آغاز شده، پیشرفت خوبی داشته است، گفت: تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است ولی به دلیل محدودیتهای مالی که در مقاطع مختلف داشتیم آزمایشگاه هنوز تکمیل نشده است.

سبزواری تصریح کرد: طرح هم اکنون از نظر فیزیکی در حد محوطه سازی و تکمیل کارهای نهایی است و حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. میزبندی و سکوی کار نیز حدود 80 درصد پیشرفت داشته است. البته برای اتمام کار به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه های اولویت دار دانشگاه است هزینه آن از منابع مختلف تامین می شود.

رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیاری از رشته های علوم پایه و بالینی که اقدامات سلولی مولکولی انجام می دهند می توانند از امکانات این آزمایشگاه استفاده کنند. این آزمایشگاه در آینده به عنوان قطب کشوری محسوب خواهد شد که علاوه بر سرویس دهی به دانشگاه علوم پزشکی تهران می تواند به دانشگاه های اقماری نیز سرویس‌دهی کند

وی افزود: طبق برنامه وزارت بهداشت 9 قطب دانشگاهی در کشور انتخاب شدند تا آزمایشگاه های مرکزی راه اندازی کنند تا بتوانند هم به دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی خود و هم دانشگاه های اقماری خدمات ارایه کنند.

سبزواری تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما
ادامه