کد خبر: ۱۳۱۰۰

حکیم مهر - سه خبر از دامپزشکی استان البرز

 

پلمپ 10 واحد متخلف عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان کرج


از ابتدای سال جاری طرح غربالگری واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان کرج به اجرا درآمد.

در این طرح واحدهای عرضه که دارای سوابق تخلف بهداشتی بوده اند شناسایی وتحت نظارت ویژه از سوی کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرج قرار گرفته اند.
لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر یکصد و بیست مورد تخلف بهداشتی در واحدهای عرضه فرآوده های خام دامی کرج شناسایی و گزارش گردیده است. در همین راستا تعداد ده واحد متخلف به دستور مراجع قضایی پلمپ شد. در ضمن بالغ بر پنجاه پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

-----------------------

 

چهار هزار نوار آپیستان ضد کنه بصورت رایگان بین زنبورداران شهرستان کرج توزیع شد


دکتر خدری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرج خبر داد: طرح بازدید و نمونه برداری از زنبورستانهای شهرستان کرج در اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا در آمد. در این طرح کارشناسان مجرب در حوزه بیماریهای زنبور شبکه دامپزشکی شهرستان کرج بیش از هفتاد درصد واحدهای پرورش زنبور این شهرستان را مورد بازدید و نمونه برداری قرار دادند.
در این بازدیدها ضمن ارائه نظرات کارشناسی به زنبورداران، چهار هزار نوار آپیستان به صورت رایگان بین زنبورداران شهرستان کرج توزیع گردید.

----------------------

 

ضبط و معدوم سازی حدود یک تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان کرج


 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرج اعلام نمود: با بازدیدهای انجام شده از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان کرج، حدود یک تن انواع فرآورده های غیر بهداشتی بدلیل آلودگی های میکروبی و شیمیایی و با دستور مقام قضایی در اردیبهشت ماه سال جاری معدوم گردید.

نظر شما
ادامه