کد خبر: ۱۳۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی اردبیل به خبر منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر ورود دام آلوده به کشورمان واکنش نشان داد.

دکتر صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی اردبیل در نامه به سردبیر روزنامه جمهوری نوشته است :

" بر اساس بررسیهای بعمل آمده و گزارش گیری از نهادها و دستگاههای اجرایی مرتبط، هیچگونه مستنداتی مبنی بر ورود دام آلوده از کشور جمهوری آذربایجان گزارش نگردیده است، لیکن دامپزشکی استان با تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط آمادگی خود را جهت بررسی مستندات احتمالی اعلام می نماید. علیرغم اینکه با توجه به عدم ذکر منبع، خبر درج شده صحت نداشته و خلاف واقع است."

وی در بخشی دیگر از نامه خود آورده است :

"در حال حاضر در سطح استان 2 باب کشتارگاه صنعتی دام و 10 باب کشتارگاه سنتی وجود دارد که کاملاً تحت نظارت دامپزشکی فعالیت می نمایند و تمام دامهای مصرفی استان در این کشتارگاهها و زیر نظر متخصصین و بازرسی صحی گوشت کشتار شده و وارد بازار مصرف می شود و غیر از این کشتارگاهها، هیچگونه کشتارگاهی که بصورت غیرمجاز فعالیت نماید وجود ندارد."

مدیرکل دامپزشکی اردبیل در بخش پایانی نامه خود نوشته است :

" با توجه به موارد بالا، خبر درج شده آثار سوء روانی و امنیتی در جامعه داشته، ضمن اینکه تشخیص آلوده بودن هرگونه دام مستلزم بازدید، بازرسی و معاینه دامپزشکی مجرب و در مواردی انجام آزمایشات خاص می باشد. متمنی است از درج اخبار غیرعلمی و فاقد مستندات لازم در حوزه دامپزشکی خودداری گردد."

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
0
0
احسنت به این غیرت، قاطعیت و اقتدار . حقاً که کیف کردم از این جواب علمی ، منطقی و دندان شکن . ان شاءالله که دیگر بار شاهد خبرهای کذب و شایعه پراکنی های اینچنینی نباشیم. درود بر سربازان گمنام عرصه سلامت - دامپزشکی از خطه آذربایجان شرقی
نظر شما
ادامه