کد خبر: ۱۲۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی صادرات اسب به خارج کشور را در گرو ایجاد قرنطینه دانست.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر سید محسن دستور در نشست با استاندار خراسان شمالی با اشاره به آمادگی سازمان دامپزشکی کشور برای اعطای کمک‌های فنی و استقرار امکانات مراقبتی، گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد محدودیت صادرات اسب ترکمن به دلیل مسائل قرنطینه‌ای و نیز تعدد مراکز و مرزهای صادرات اسب است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های این سازمان افزود: از مسائلی دیگری که در استان با جدیت دنبال می‌کنیم، بستن کشتارگاه‌های سنتی به دلیل عدم دارا بودن شرایط زیست محیطی و موقعیت مناسب و تبدیل آن به کشتارگاه‌های صنعتی است.

استاندار خراسان شمالی هم در این دیدار با بیان این که منبع درآمد بخش عظیمی از مردم  استان پرورش دام و دامپروری است گفت: خراسان شمالی استانی مستعد و دارای پتانسیل مناسب در بخش پرورش اسب اصیل ترکمن است.

محمود احمدی بیغش با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه پرورش اسب اصیل ترکمن، و از سوی موافقت رئیس سازمان گمرک کشور با تعیین گمرک استان به عنوان پایلوت صادرات اسب ترکمن، از رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواست تا زمینه صدور مجوز برای استقرار امکانات دامپزشکی و آزمایشگاه به همین منظور را فراهم سازد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
lمشکل اسب ایران برای حضور در خارج کشور این است که سازمان دامپزشکی از صدر تل ذیل نمی داند چکار باید بکند و همیشه بصورت کلیشه ای به کلمه ای بنام قرنطینه اشاره می کند آنان که میدانستند را منزوی کردند ......... با موضوع اسب را بر پشت میز نشاندند و .........آدم در برابر اهل اسب از دامپزشک بودن خود باید بمیرد- کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه