کد خبر: ۱۲۹۱۰

حکیم مهر - یکی از فروشندگان لابستر، مارماهی و هشت‌پا می‌گوید: این دسته آبزیان بیشتر برای مصارف پزشکی به فروش می‌رسند و بعضی از رستوران‌های لوکس نیز متقاضی خرید آنها هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا مدیرکل دامپزشکی استان تهران درباره فروش ماهیان غیرمتعارف در سطح شهر گفت: خوردن آبزی "لابستر" حلال بوده و فروش آن منع قانونی ندارد، ولی خوردن "خرچنگ گرد" که در رساله به آن سرطان گفته می‌شود، حرام و فروش این آبزی غیرقانونی است.

محمدرضا حزبئی افزود: مأموران سازمان دامپزشکی هرماهه دو بار به محل فروش آبزیان سرکشی می‌کنند و در صورت مشاهده هر نوع از آبزیان حرام‌گوشت آنها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی درباره فروش هشت‌پا در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: هشت‌پا آبزی حرام‌گوشت است و هیچ نوع مجوز فروش حتی برای مصارف پزشکی صادر نشده است.

گفتنی است، بعضی از آبزیان حرام‌گوشت در مغازه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر به‌صورت فله یا بسته‌بندی شده به فروش می‌رسند و تشخیص حلال یا حرام بودن آن را برای مصرف‌کننده مشکل کرده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایانا نشان می‌دهد که انواع آبزی که بعضاً نوع حرام‌گوشت نیز در میان آنها وجود دارد در خیابان سرچشمه به‌فروش می‌رسد.

یکی از فروشندگان لابستر، مارماهی و هشت‌پا می‌گوید: این دسته آبزیان بیشتر برای مصارف پزشکی به فروش می‌رسند و بعضی از رستوران‌های لوکس نیز متقاضی خرید آنها هستند.

 

نظر شما
ادامه