کد خبر: ۱۲۸۰۴

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز گفت: در سال گذشته حدود 58 تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط بازرسان بهداشتی این شبکه کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، فرهاد تقی‌زاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز اظهار کرد: در راستای صیانت و حفظ بهداشت عمومی جامعه و مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی کارشناسان اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه در سال گذشته با انجام بیش از مورد بازرسی بهداشتی در سطح شهرستان تبریز موفق به کشف و ضبط حدود 58 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی شدند.

وی اعلام کرد: بر همین اساس تعداد 101 مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های مشکوک صورت گرفته است که نتیجه آن کشف و ضبط بیش از 58 تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از ابتدای سال بوده که با دستور مقام قضایی معدوم شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز گفت: در این زمینه 361 فقره پرونده مربوط به متخلفان این حوزه نیز به مراجع قضایی ارجاع، 321 مورد حکم قضایی صادر و 14 واحد غیربهداشتی نیز پلمب شده است.

تقی‌زاده ضمن قدردانی از همکاری تنگاتنگ نیروی انتظامی در حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سریعاً مراتب را توسط شماره تلفن 1512 و 4439272 به دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه