کد خبر: ۱۲۶۴۲
حکیم مهر - در حالی که در جلسات گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد مازاد تولید تخم‌مرغ برای ایجاد تعادل در بازار ذخیره‌سازی شود، اما ذخیره‌سازی این فرآورده پروتئینی هم‌چنان در انتظار نقدینگی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار ذخیره‌سازی مازاد تولید تخم‌مرغ با تامین نقدینگی حدود 33 میلیارد تومان به تصویب رسید که هنوز اجرایی‌ نشده است و مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار معتقد است: تعلل در ذخیره‌سازی مازاد تولید تخم‌مرغ می‌تواند به تولید‌کنندگان و بازار این محصول آسیب برساند.

هدایت اصغری در این باره به ایسنا گفت: در فروردین‌ماه امسال حدود 84 هزار تن تخم‌مرغ به تولید رسید که حدود 20 هزار تن آن مازاد بر تولید بوده و باید ذخیره‌سازی شود.

وی افزود: علی‌رغم قول‌های مساعد مبنی بر تامین نقدینگی برای ذخیره‌سازی و تنظیم بازار تخم‌مرغ هنوز این تصمیم اجرایی نشده که باعث کاهش بیش از حد قیمت و متضرر‌شدن تولید‌کنندگان شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: قیمت تخم‌مرغ در بازار با کاهش قابل توجهی مواجه شده و به صورت میانگین کیلویی 2300 تا 2550 تومان به فروش می‌رسد که باعث گرانی این محصول و متضرر‌شدن مصرف‌کنندگان خواهد شد.

اصغری با تاکید بر ضرورت آغاز هرچه سریع‌تر ذخیره‌سازی تخم‌مرغ ابراز امیدواری کرد: براساس آخرین مذاکرات صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت نقدینگی برای ذخیره‌سازی مازاد تولید این فرآورده پروتئنی و در آینده نزدیک انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه