کد خبر: ۱۲۴۶۶

حکیم مهر - مطالعات نشان می‌دهد حداقل سه چهارم حیوانات خاص خانگی (اگزوتیک پت) در کشورهای غربی کمتر از یک سال پس از خرید می‌میرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، سپهر سلیمی فعال محیط زیست با بیان این مطلب افزود: عمر کمتر از یکسال برای حیوانات خاص خانگی در حالیست که برخی از آنها در طبیعت می‌توانند تا ۱۲۰ سال عمر کنند و عوامل ناشی از قاچاق و زندگی در اسارت باعث کاهش عمر آنها می‌شود.

وی این رقم را یک تراژدی تلخ دانست و گفت: باید همه راهکارهای لازم برای جلوگیری از تجارت این حیوانات اتخاذ شود.

 سلیمی اظهار داشت: این حیوانات خاص خانگی شامل انواع مارمولک ها، انواع مارها، انواع لاک پشت ها، خزندگان و حیواناتی نظیر این است.

 به اعتقاد سلیمی، دامپزشکان باید بیش از گذشته در این خصوص اعتراض کنند و بیشتر در مورد مشکلات این حیوانات اظهار نظر کنند چراکه برای نجات این حیوانات راهی جز ممنوع کردن تجارتشان وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش فروش نوعی خزنده سبز رنگ به نام ایگوانا در کشور افزود: بر اساس آمارها فروش حیوان خاص خانگی فقط در آمریکا سودی برابر ۱۵ میلیارد دلار دارد، بنابراین باید انتظار داشت پای این تجارت کثیف نیز به کشور ما نیز باز شود.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: اگر در گوگل عبارت «ایگوانا» را به فارسی جستجو کنید به ترتیب عبارات، «ایگوانا فروشی»، «ایگوانا فروش» و «ایگوانا قیمت» را به شما پیشنهاد می‌دهد و این نشان ازافزایش تجارت این حیوانات در کشور دارد.

 

نظر شما
ادامه