کد خبر: ۱۲۴۰۱

حکیم مهر - برای آنکه عملیات بهداشتی دامپزشکی ضمانت اجرایی داشته باشد، لازم است یگان حفاظت تشکیل شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: بخش دامپزشکی کشور همواره با مخاطرات مختلفی همراه است که لازم است قدرتی قوی برای مقابله با بیماری‌ها در صحنه حاضر شود.

دکتر محسن مشکوة افزود: در تمامی بخش‌ها دارای یگان حفاظت یا پلیس قرنطینه هستیم، اما در این سازمان، بخش دامپزشکی مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع با اپیدمی بیماری خاص روبه‌رو هستیم که لازم است قدرت اجرایی بسیار قوی برای مقابله با آن در صحنه حاضر شود که تاکنون جای خالی چنین نیرویی وجود داشته است.

مشکات ادامه داد: برای آنکه اجرای عملیات بهداشتی دارای تضمین باشد، لازم است تا پلیس یا گارد قرنطینه دامپزشکی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در بخش شیلات و آبزیان و همچنین جنگل‌ها و مراتع دارای یگان حفاظت هستیم، اما در سازمان دامپزشکی جای خالی چنین یگانی احساس می‌شود.

دامپزشکی چشم به پلیس راه دوخته است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در مناطق مرزی یا معابر عمده نقل و انتقال دام‌ها، در برخی از مواقع دامپزشکی چشم به پلیس راه دوخته است که شاید این ارگان بتواند کمک کند.

مشکات تأکید کرد: در بخش تولید و توزیع فرآورده‌های دامی، اگر یگان حفاظت دامپزشکی وجود داشته باشد، توان و جسارت دامپزشکان کشور افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های حادث‌شده در جمعیت‌های دام، طیور و آبزیان کشور بر اثر ورود قاچاق است که اگر می‌شد یگان خاصی بر این امر نظارت داشته باشد، کمتر شاهد بروز کانون‌های بیماری‌زا در کشور خواهیم شد.

مشکوة در پایان گفت: امیدواریم در سال جدید، سازمان دامپزشکی نیز همچون سازمان‌های دیگر شاهد یگانی حفاظتی شود.

 

نظر شما
ادامه