کد خبر: ۱۲۳۵۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اردبیل

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی : محور توسعه هر جامعه ای انسان و سلامتی آن است

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران اداری و ستادی اداره کل دامپزشکی استان گفت: بدون تردید محور توسعه هر جامعه ای انسان و سلامتی آن بوده و در دنیا منابع انسانی بزرگترین سرمایه هر جامعه ای است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ، کمال الدین پیرمؤذن با بیان اینکه سلامتی انسانها ارتباط مستقیم با سلامتی دام و طیور به عنوان تأمین کننده عمده منابع پروتئینی و تغذیه ای دارد و کار در این حوزه واقعاً سخت و زیان آور است از غفلت چندین ساله در راستای تأمین اعتبار کافی در این حوزه اظهار تأسف کرد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی جایگاه دامپزشکی را در راستای ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه بسیار با اهمیت توصیف و با بیان آیات و احادیثی در جهت خدمت بی منت به مردم ، این جایگاه را پلی برای تأمین رضایت حضرت احدیت عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تأکید بر اینکه کارنامه عملکرد دامپزشکی در سالهای اخیر درخشان است در زمینه حمایت از دامپزشکی تصریح کرد :  با همکاری مجمع نمایندگان استان در شناساندن جایگاه دامپزشکی تلاش و مطمئناً تمامی خواسته های دامپزشکی تا حصول نتیجه قطعی از مراجع مرتبط پیگیری خواهد شد.

کمال الدین پیرمؤذن در عین حال از بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق صندوق توسعه کشاورزی و سیستم بانکی کشور و کمک به اقتصاد روستائیان در مجلس نهم خبر داد و از اعطای اختیاراتی به ارگانهای مرتبط نظیر جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این زمینه سخن گفت.

در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان نیز با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس و آشنایی نزدیک با فعالیتهای دامپزشکی فقط قوتی برای دامپزشکی است ، گفت :  دامپزشکی در بحث زیرساخت ها یکی از ارگانهای تأثیرگذار جامعه بوده کما اینکه فعالیتهای آن مستقیماً نمود بیرونی در جامعه ندارد.

دکتر صادق صالحی تصریح کرد :  دامپزشکی مانند برخی از ارگانها پروژه عمرانی خاصی ندارد ولی سرمایه گذاری که در این حوزه انجام می شود مستقیماً با عمران و آبادانی جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد.

این مقام مسئول در دامپزشکی استان پیشگیری از بیماریهای دامی با اجرای برنامه های مایه کوبی زمانبندی شده در حوزه دام و طیور و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه از طریق نظارت بر مراکز و اماکن تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در حوزه سلامت انسانها را عمده ترین وظایف دامپزشکی عنوان کرد ، مدیر کل دامپزشکی استان وضعیت سلامت دام و طیور منطقه را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد علیرغم کمبود اعتبارات و نیروی انسانی و براساس بررسیهای انجام شده در سالهای اخیر گزارشی از بیماری حاد دامی در منطقه وجود ندارد و این استان یکی از پاک ترین استانهای کشور از نظر بیماریهای دام و طیور است.

وی با اشاره به برخی از بیماریهای مشترک و خطرناک بین انسان و دام ادامه داد:  از بین بیش از 800 نوع بیماری مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام برخی از این بیماریها نظیر تب مالت ، سل ، هاری ، شاربن و آنفلوانزای فوق حاد طیورو... از پرهزینه ترین و بدترین نوع بیماریهای مشترک هستند و منشأ آنها صد در صد جمعیت دامی است که اگر این بیماریها براساس برنامه های پیش بینی شده از نظر اعتبارات قابل تحقق باشد و بیماری در جمعیت دامی کنترل و پیشگیری شود می توان انتظار وضعیت مطلوبی از این بیماریها را در جامعه انسانی داشت.

دکتر صالحی در زمینه اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی نیز گفت:  این اداره کل از ارگانهای پیشرو در واگذاری امور به بخش خصوصی است به طوریکه در بخش مبارزه با بیماریهای طیوراستان 100 درصد واکسیناسیون طیور صنعتی و در بخش مبارزه با بیماریهای دامی بالای 70 درصد واکسیناسیون دامهای منطقه به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از این دیدار خواستار حمایت قانونی ، قاطع و همه جانبه مجمع نمایندگان استان از طرحهای مرتبط با دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی شد.

 

------------------------------

 

درشورای اداری استان و با حضور استاندار اردبیل : از مدیر کل دامپزشکی استان تقدیر شد

در شورای اداری استان و با حضور مهندس نیکزاد استاندار ، معاونین استانداری ، فرمانداران ، شهرداران ، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و مدیران کلیه دستگاه اجرائی از مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تقدیر بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ؛  این تقدیرنامه در راستای تحقق بالای 90 درصد از فعالیتهای ترویج و توسعه فرهنگ نماز اهداء شد.

در قسمتی از لوح تقدیر اهدائی از سوی استاندار اردبیل آمده است :

برادر ارجمند جناب آقای دکتر صادق صالحی

مدیر کل محترم دامپزشکی استان اردبیل

ستاد اقامه نماز استان با تشکیل هیئت داوری نسبت به ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی در امر نماز اقدام و براساس نظر این هیئت ؛   اداره کل دامپزشکی استان را به جهت تحقق بالای 90 درصد از فعالیتهای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز براساس طرح نظام جامع ارزیابی شایسته تقدیر ویژه می داند ، لذا بدین وسیله از زحمات و تلاشهای ارزنده حضرتعالی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز صمیمانه تشکر و قدردانی نموده ، توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

 

نظر شما
ادامه