کد خبر: ۱۲۳۳۹

حکیم مهر - معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر ضرورت اتخاذ تدابیر کارآمد برای جلوگیری از خروج دام زنده از استان تاکید کرد. 
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی اصغر رشید در جلسه کارگروه مقابله با قاچاق دام، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان های مرزی پیرامون استان باید تمهیدات لازم جهت ممانعت از خروج دام زنده از خراسان رضوی را بیندیشیند.
رییس کارگروه مقابله با قاچاق دام استان خراسان رضوی با اشاره به تاثیرات مستقیم خروج دام زنده بر وضعیت بازار استان، افزود: برای مقابله با این موضوع در استان، همچنین فرمانداران می بایست تمامی مصوبات مبنی بر ممانعت از خروج دام زنده در شرایط فعلی را با جدیت اجرا نموده، موضوع را مورد رصد و نظارت قرار دهند و مراتب را به معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری گزارش نمایند.
وی ادامه داد: در این راستا از اداره کل دامپزشکی و نیروی انتظامی نیز انتظار می رود که با هماهنگی گمرک و هنگ مرزی، اقدام به ایجاد ایستگاه های قرنطینه در نقاط ورود دام به استان نمایند.
رشید همچنین خواستار پاسخگویی به متقاضیان احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان هایی که ظرفیت واردات دام زنده را دارند، گردید.
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه فعالیت های میان مدت در جهت افزایش حجم تولیدات گوشت و رفع نیاز پروتئینی استان، باید واردات علوفه با ارز مرجع پیگیری شود.

 

نظر شما
ادامه