کد خبر: ۱۲۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود 347 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند و بیش از 80 درصد مرگ و میر ناشی از دیابت نیز در کشورهای در حال توسعه و کم درآمد رخ می‎دهد.
به گزارش حکیم مهر، کارشناسان می‎گویند با اصلاح سبک زندگی، تغذیه و رژیم غذایی سالم،  فعالیت فیزیکی منظم، کنترل وزن و عدم استعمال دخانیات می‎توان از دیابت نوع دو پیشگیری کرد یا بروز آن را به تأخیر انداخت.
سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی می‎کند در سال 2030، دیابت هفتمین عامل مرگ و میر در جهان باشد.
دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر عدم تولید یا تولید ناکافی انسولین توسط غده پانکراس(لوزالمعده) و یا عدم کفایت بدن در استفاده از انسولین تولیدشده توسط این غده ایجاد می‎شود.
دیابت نوع یک که پیش از این به عنوان دیابت وابسته به انسولین شناخته می‎شد به دلیل عدم تولید انسولین فرد مبتلا را نیازمند دریافت روزانه انسولین می‎کند. دلیل قطعی بروز این نوع از دیابت شناخته‌شده نیست و تاکنون نیز راه مؤثری برای پیشگیری از آن کشف نشده است.
پرنوشی و پرادراری، گرسنگی مستمر، از دست رفتن وزن بدن، اختلال بینایی و خستگی از جمله علائم دیابت نوع یک است.
دیابت نوع دو که از شیوع بیشتری برخوردار است به دلیل عدم توانمندی بدن در استفاده از انسولین (که لازمه ورود قند به داخل سلول است) ایجاد می‎شود.
عدم تحرک کافی و افزایش وزن از جمله زمینه‎های مؤثر و مستعدکننده فرد در ابتلا به دیابت نوع دو محسوب می‎شود.
نشانه‎های این نوع دیابت هرچند می‎تواند مشابه نوع یک باشد اما کمتر به چشم می‎آید و به همین دلیل گاهی سالها پس از شروع ابتلای فرد و هنگام بروز عوارض تشخیص داده می‎شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
0
0
این خبر ربط داره به دامپزشکی؟؟!
حکیم مهر
|
-
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
0
0
بیننده محترم با سلام و احترام و تشکر از بازدید شما / رسالت حکیم مهر علاوه بر دامپزشکی بعد سلامت که اعم از آن است هم می باشد و این خبر در ستون اخبار بهداشت و سلامت هم منتشر شده است. پیشگیری در مفهوم سلامت واحد اصل مهمی است و در سایت انجمن جهانی دامپزشکی هم این خبر به صورت خلاصه آمده است. با تشکر مجدد
نظر شما
ادامه