کد خبر: ۱۲۱۸۵

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 60 هزار دام سنگین گاو و شتر در استان گفت: تعرفه دامپزشکی برای واردات دام در استان حذف شده است.
ˈمحمدعلی رضاییˈ در نشست ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: در دی ماه سال جاری یک میلیون و 700 هزار جوجه قطعه ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال جاری نیز یک میلیون و 800هزار جوجه قطعه ریزی در استان انجام شده افزود: هم اکنون در استان 400 هزار قطعه جوجه مرغ به وزن 709 تن آماده کشتار است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در بحث واردات دام از طرف دامپزشکی وجود ندارد گفت: به محض اعلام بازارچه های مرزی و با حداقل زمان قرنطینه 14 روز، مجوز حمل به کشتارگاه ها صادر می شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره خریداری 27 هزار تن نهاده دامی برای استان گفت: از این مقدار 21 هزار تن بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده و شش هزار تن در انبار ها موجود است.

ˈمحمد مزگی نژادˈ، با اشاره به ذخیره سازی 200 تن گوشت قرمز در استان نیز گفت: از این میزان 78 تن در بازار توزیع شده و 120 تن در سرخانه ها موجود است.

وی خاطر نشان کرد: واردات 100 گوشت قرمز دیگر نیز به استان ابلاغ شده که به زودی وارد استان خواهد شد و میزان ذخیره سازی به 220 تن افزایش می یابد.

نظر شما
ادامه