کد خبر: ۱۲۰۸۰

حکیم مهر - با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط سازمان شیلات کشور، دست واسطه‌ها برای افزایش قیمت‌های نجومی در آبزیان کوتاه می‌شود و ماهی شب عید مردم با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب درباره خبر مربوط به "کاهش تولید قزل‌آلا در کشور و افزایش 100 درصدی قیمت این ماهی" گفت: امسال پرورش آبزیان بر اساس طرح توسعه بخش کشاورزی بیش از 800 هزار تن تا پایان سال جاری در زمینه صید و صیادی و آبزی‌پروری پیش‌بینی شده است.

غلامرضا رازقی افزود: تا پایان سال رقم مناسبی در تولید آبزیان پیش‌بینی شده است، بنابراین گفت که ماهی شب عید در بازار کم شده و یا تولید کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم توسعه 663 هزار تن آبزی در کشور تولید شد که در سال اول برنامه پنجم که باید به عدد 725 هزار تن می‌رسیدیم به 735 هزار تن رسیدیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز به رقم 800 هزار تنی دست یابیم.

رازقی ادامه داد: وجود سرمایه‌گذاران مناسب در بخش شیلات و همچنین استفاده از طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی باعث شده است که از برنامه نیز جلوتر باشیم. بنابراین نمی‌توانیم فرضیه کاهش تولید را قبول کنیم.

وی تصریح کرد: هر ساله با نزدیک شدن به ایام عید، عده‌ای سودجو و دلال در صدد هستند تا محصولات  انبارشده خود را با قیمت‌های نجومی به مردم عرضه کنند که سازمان شیلات کشور به‌دلیل آنکه دست این واسطه‌ها را خوانده است، برنامه‌ریزی‌های خاصی را برای ایام عید دارد.

واسطه‌ها از گردونه خارج می‌شوند

این مقام مسئول یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و محصولات شیلاتی یکی از برنامه‌هایی است که این سازمان در دستور کار دارد تا بدین ترتیب بتواند واسطه‌ها را از گردونه خارج کند.

رازقی تأکید کرد: کاهش نرخ آبزیان در نمایشگاه باعث می‌شود که مردم رغبت بیشتری برای خریداری محصولات شب عید خود پیدا کنند.

وی درخواست کرد که مردم برای تأمین مایحتاج مورد نیاز خود از خریداری محصولات و مواد مصرفی که بی‌دلیل گران است، خودداری کنند و خریدهای خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دولت خریداری کنند.

گفتنی است، مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور از کاهش تولید ماهی قزل‌آلا نسبت به سال گذشته و افزایش 100 درصدی قیمت آن نسبت به نیمه اول سال خبر داده است که بدین ترتیب رئیس سازمان شیلات کشور این خبر را تکذیب کرد.

 

برچسب ها: شیلات، آبزیان،
نظر شما
ادامه