کد خبر: ۱۱۸۸۵
حکیم مهر - یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشته دامپزشکی برای تامین سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه این اهمیت در کشور به خوبی تبیین نشده است.

دکتر علی ایرانپور خاطرنشان کرد: رشته دامپزشکی به دلیل ارتباط با سلامت انسان و دام و همچنین نیاز جامعه برای بهبود کیفیت محصولات دامی در حوزه‌های مختلف بسیار با اهمیت است و باید اهمیت این رشته در کشور به طور مناسبی نهادینه شود.

این دامپزشک افزود: در حال حاضر اگر قانون‌های مرتبط با حوزه دامپزشکی مانند لزوم استفاده از متخصصان این رشته در واحدهای صنعتی در حوزه تولیدات لبنی و دامی و همچنین اصلاح نظام جامع پرداختی متخصصان دامپزشکی می‌توان تا حدی مشکل بیکاری این قشر را مرتفع نمود و جوانان فارغ‌التحصیل این رشته را به کار گرفت.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: موضوع بعدی که در این حوزه حائز اهمیت است این است که دانشکده‌های دامپزشکی در مکان‌ها و استان‌هایی تاسیس شود که نیاز به این رشته دارند تا به طور مستقیم فارغ التحصیلان جذب بازار کار شوند.

وی در پایان تاکید کرد: تعداد بالای دانشکده‌های دامپزشکی و تعدد فارغ‌التحصیلان می‌تواند در آینده به بار بیکاران این رشته بیفزاید چراکه در کشور ما تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در رشته دامپزشکی دانشجو تربیت می‌کنند و این تعداد مناسب با نیاز کشور به دانش‌آموختگان دامپزشکی نیست و باید در رابطه با این موضوع نیز فکری شود تا مازاد نیاز بر جامعه در این رشته و برخی دیگر رشته‌ها دانشجو پذیرش و فارغ‌التحصیل نشود.

 

نظر شما
ادامه