کد خبر: ۱۱۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با یادآوری بحث واردات گوشت آلوده به داخل کشور گفت: سلامت مردم باید در رأس امور قرار گرفته و جلوی هرگونه وارداتی که موجبات سلامت مردم را تحدید کند باید گرفته شود.

دکتر علی ایرانپور در رابطه با آخرین وضعیت گوشت‌های آلوده وارد شده به کشور افزود: هفته گذشته کمیسیون بهداشت و درمان در این خصوص از مسئولان سازمان دامپزشکی کشور برای ارائه توضیحات لازم دعوت کردند که در طی صحبت‌های انجام شده برخی از نگرانی‌ها مرتفع شد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص ورود گوشت‌های  آلوده به کشور و هر‌گونه مشکلی که به تبع آن به وجود بیاید متوجه سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است تصریح کرد: در خصوص بروز هرگونه بیماری در رابطه با مصرف گوشت‌های آلوده برزیلی سازمان‌های یاد‌ شده باید پاسخ‌گو باشند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با یادآوری بحث واردات گوشت آلوده به داخل کشور گفت: سلامت مردم باید در رأس امور قرار گرفته و جلوی هرگونه سرایت بیماری در کشور باید با جدیت گرفته شود.
وی با بیان اینکه به گفته مسئولان مربوطه، سازمان بهداشت جهانی آلودگی گوشت‌های برزیلی را تأیید نکرده است، افزود: با وجود آنکه کشورهای آمریکا، ژاپن و آفریقای جنوبی همچون برخی از کشورها، واردات گوشت از برزیل را ممنوع کرده‌ا‌ند اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور همچنان این گوشت‌ها را به کشور وارد می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه کشور اکنون به خودکفایی کامل در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید دست نیافته است تصریح کرد: متأسفانه از یک میلیون و دویست هزار تن گوشتی که در داخل کشور مصرف می‌شود 30 درصد از خارج از کشور تأمین می‌شود.
ایرانپور ادامه داد: به خودکفایی رسیدن کشور در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید موجبات تضمین سلامت کشور را فراهم می‌کند و این در حالی است که عدم تأمین گوشت مصرفی کشور از داخل موجبات واردات گوشت‌های آلوده به کشور را سبب شده که سلامت افراد را نشانه رفته است.
به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یادآور شد: بررسی‌های دقیق و آزمایشات منسجم در رابطه با گوشت‌های وارد شده به کشور تا زمان دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت همچنان ادامه خواهد داشت.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر مهدوي نيا
|
-
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
0
0
جناب دكتر لطفي از پيگيري شما در رابطه با الودگي گوشتهاي برزيلي كمال تشكر را داريم . خواهشمنديم به دكتر ايانپور بفرماييد در يكسال گذشته از لهستان گوشت وارد شده و اين كشور مثل برزيل نيست كه فقط يك مورد مثبت داشته باشد دهها مورد مثبت اعلام شده دارد و ظاهرا همكار شما دكتر ملكپور هم در سايت خود موضوع را منتشر كرده اند بهر حال اميدواريم هم شما هم دكتر ايرانپور پيگير گوشتهاي لهستاني هم باشند. سايت رسمي oie در قسمت جنون گاوي امار وحشتناكي از الودگي در لهستان داده است ترا بخدا بفرياد مردم برسيد
دوست دکتر
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
0
0
دکتر ایرانپور عزیز چرا ...... از کجا الودگی گوشتها را با قطعیت میگویید برای همه چیز احتمال بدهید
نظر شما
ادامه