کد خبر: ۱۱۷۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل هفت باب کشتارگاه صنعتی دام و طیور فعالیت می‌کنند.
دکتر صادق صالحی ‌در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی اردبیل اظهار داشت: ما در سطح استان پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور و دو باب کشتارگاه صنعتی دام داریم که این دو کشتارگاه در اردبیل و پارس‌آباد متمرکز شده و گوشت مورد نیاز سایر مناطق از این طریق تأمین می‌شود.

وی کشتارگاه مدرن و با ظرفیت مناسب اردبیل را یکی از کشتارگاه‌های مجهز شمال‌غرب کشور توصیف کرد و افزود: از طریق این کشتارگاه، کشتار دام وارداتی بخش عظیمی از استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

صالحی از تلاش برای تعطیلی 9 باب کشتارگاه سنتی دام در مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: ‌در این زمینه فعالیت‌های مثبتی را شاهد و ناظر هستیم که به تدریج این کشتارگاه‌ها از هیز انتفاع خارج شده و جایگزین آن کشتارگاه‌های صنعتی می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ‌از ابتدای امسال تاکنون بیش از 170 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است تا مایحتاج و مواد دامی مورد نیاز جامعه تأمین شود.

وی اضافه کرد: در همین مدت 7 میلیون و 700 هزار قطعه طیور در کشتارگاه طیور ذبح شده و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به فرآیند نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: ما همواره سعی کردیم با برنامه‌ریزی درست به گونه‌ای حرکت کنیم تا فرآورده‌های خام دامی سالم، بهداشتی و مطمئن وارد بازار مصرف شده و در دسترس مردم قرار گیرد.

صالحی با تاکید بر ضرورت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف محصولات دامی در راستای ارتقای سطح کیفی و بهداشتی تولید کشتارگاه‌ها بیان کرد: سلامت جامعه در گروه سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

وی از احداث یک باب کشتارگاه صنعتی دام در خلخال خبر داد و یادآور شد: این پروژه با پیشرفت 50 درصد در حال احداث است.

صالحی گفت: ‌با بهره‌برداری از این کشتارگاه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور صنعتی فعال استان به هشت باب رسیده و امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر نیز فراهم می‌آید.

وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به مردم استان با تعامل و همکاری‌های بین بخشی برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی آغاز شده و با جدیت تمام طرح تجمیع و ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی پیگیری می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک فقط کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی انجام می‌شود تا نظارت‌های دامپزشکی با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

صالحی در پایان خاطر نشان کرد: با فعالیت کشتارگاه‌های موجود در حال حاضر تمامی طیور مصرفی استان به صورت بسته‌بندی مناسب و هویت‌دار وارد بازار مصرف و چرخه عمومی می‌شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معترض
|
-
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
0
کشتارگاه سنتی سرعین و نمین تعطیل شد و دوباره بازگشایی شده و در حال حاضر فعال میباشد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
0
0
از فردی که به نام من نظر گذاشته خواهشمندم اگر نظر به خصوصی در باره تعطیلی یا باز گشایی کشتارگاهها یا هر گونه مسئله ، مشکل یا تخلف صورت گرفته در دامپزشکی استان اردبیل دارند، نظرشان را با اسم مبارک خودشان منعکس فرمایند....با سپاس : دکتر بابک معترض
نظر شما
ادامه