کد خبر: ۱۱۷۰۵

حکیم مهر - تولید آبزیان در کرمانشاه تا پایان امسال به حدود 15 هزار تن می‌رسد که اقدامی کم‌نظیر در رشد جهشی تولید در بخش آبزیان در این مدت زمانی در سطح کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت: در یک سال گذشته علاوه بر اقدامات مستمر در حوزه اصلاح نژاد دام و بهبود مدیریت در واحدهای دامپروری، سازمان جهاد کشاورزی استان در حوزه دام، طیور و آبزیان فعالیت‌های خود را در دو بخش احیاء واحدهای راکد و تقویت واحدهای موجود و نیز توسعه و ایجاد واحدهای جدید متمرکز کرد.

علی‌اشرف منصوری افزود: برای عملیاتی شدن این موضوع، حدود 90 میلیارد ریال از محل منابع اعتباری استانی برای تقویت واحدهای موجود و کمک به تأمین علوفه و دان واحدها و عشایر استان به‌صورت بلاعوض هزینه شد که این اقدام بی‌نظیر و منحصر به استان کرمانشاه تأثیر زیادی در تداوم فعالیت و تقویت واحدهای موجود در استان داشت.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت در مقطعی که در کشور با افزایش قیمت نهاده‌های دامی روبه‌رو بودیم، مجریان واحدها بدون دغدغه فعالیت خود را ادامه دادند.

منصوری ادامه داد: برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی واحدهای موجود، بیش از 300 میلیارد ریال و برای کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای تولیدی منابع قابل توجهی به‌صورت تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض نیز پرداخت شد که در نتیجه این فعالیت‌ها در سال گذشته بیش از 363 هزار تن انواع محصولات دامی تولید و پیش‌بینی می‌شود امسال تولیدات این بخش به حدود 400 هزار تن برسد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تولید آبزیان تصریح کرد: در حوزه آبزی‌پروری، هم‌اکنون ظرفیت تولید استان به حدود 12 هزار و 500 تن رسیده که این موضوع تا نیمه اول سال 90 که کل تولید استان حدود هفت هزار تن بود، از رشد 78 درصدی برخوردار بوده است. یعنی پنج‌هزار و 500 تن به تولیدات در این بخش اضافه شده است که رقم شاخص و چشمگیری محسوب می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: میزان تولید آبزیان در استان کرمانشاه تا اواخر امسال به حدود 15 هزار تن می‌رسد که اقدامی کم‌نظیر در رشد جهشی تولید در بخش آبزیان در این مدت زمانی در سطح کشور محسوب می‌شود.

 

نظر شما
ادامه