کد خبر: ۱۱۶۷۵

حکیم مهر - صید غیرقانونی و قاچاق ماهیان خاویاری یکی از عوامل مهم و اصلی کاهش شدید ذخایر و تهدید این گونه‌های ارزشمند در دریای خزر محسوب می‌شود.

مدیر ماهیان خاویاری استان گلستان با اعلام این مطلب گفت: صید ماهیان خاویاری با هدف بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در استان گلستان طی 9 ماهه گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.

عقیلی‌نژاد افزود: گلستان با برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری در سال جاری و تشکیل شرکت‌های صیادی جدید و ایجاد رقابت در راستای اجرای سیاست‌های شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی، موفق به احیاء مقام اول صید ماهیان خاویاری در کشور پس از سه سال شده است.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت فعالیت صید و صیادی در حوزه سواحل استان گلستان نقش استراتژیک و منحصر به فردی در سواحل ایرانی دریای خزر دارد.

مدیر ماهیان خاویاری گلستان ادامه داد: تجهیز صیدگاه‌ها به امکانات مناسب نگهداری ماهیان خاویاری به‌صورت زنده و انجام اقدامات لازم برای کاهش استرس ماهیان خاویاری صیدشده قبل از تحویل به مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر، از اقدامات مهم سال جاری محسوب می‌شود.

عقیلی‌نژاد تصریح کرد: 100 درصد ماهیان صیدشده توسط کارشناسان مراکز تکثیر بررسی و ماهیان مناسب جهت تکثیر مصنوعی و حفظ و احیاء نسل در اختیار مراکز تکثیر و بازسازی قرار گرفت.

وی در پایان یادآور شد: صید غیرقانونی و قاچاق ماهیان خاویاری یکی از عوامل مهم و اصلی کاهش شدید ذخایر و تهدید این گونه‌های ارزشمند در دریای خزر محسوب می‌شود.

 

نظر شما
ادامه