کد خبر: ۱۱۴۷۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمانشاه و لرستان

 

سرپرست اداره آموزش‌، ترویج و بررسی‌های اداره‌کل دامپزشکی کرمانشاه:
کلاس‌های آموزشی و ترویجی در اداره‌کل دامپزشکی برگزار می‌شود


سرپرست اداره آموزش‌، ترویج و بررسی‌های اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کلاس‌های آموزشی و ترویجی در اداره‌کل دامپزشکی برگزار می‌شود.
علیرضا ادیبان در کلاس آموزش و ترویج اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای ارتقای اطلاعات بهره‌برداران در زمینه شیوع و کنترل بیماری‌های مشترک دامی و به منظور آشنایی آنان با روش‌های پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها‌، اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه هر ماه طبق برنامه زمان‌بندی شده‌، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی‌، ترویجی برای بهره‌برداران می‌کند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد 67 مورد کلاس آموزشی و 347 جلسه آموزشی‌، ترویجی برای 22 هزار و 469 نفر بهره‌بردار، برگزار شده است.

سرپرست اداره آموزش‌، ترویج و بررسی‌های اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه کلاس‌ها را بیشتر در قالب موضوعاتی از قبیل بیماری‌های مشترک، بیماری‌های دامی و تضمین کیفیت و سلامت مواد‌غذایی با منشأ دامی در سطح استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی افزود: در این مدت پنج هزار و  775 عدد بروشور، تراکت، پوستر، بنر با عنوان‌های مذکور و نیز یک فیلم پویا‌نمایی با عنوان تب‌مالت در میان بهره‌برداران توزیع شده است.

 

-----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد :
واکسینه 600 هزار رأس دام در لرستان


مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: 600 هزار رأس دام سبک در لرستان برعلیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.
جواد گودرزی گفت: این اداره‌کل در قالب قراردادهای طرح توسعه دام‌های روستایی و عشایری و با اخذ قرارداد با مراکز مایه‎کوبی استان 10 اکیپ واکسیناسیون به تعداد 44 نفر را جهت واکسیناسیون دام‎های عشایری به استان‎های خوزستان، ایلام و لرستان اعزام کرده است.

وی اضافه کرد: در انجام این عملیات در مجموع 600 هزار رأس دام سبک استان برعلیه بیماری واگیردار تب برفکی واکسینه می‌شوند.

این مقام مسئول اظهار داشت: جهت نظارت بر این عملیات، سه اکیپ استانی عملیات نظارت بر این واکسیناسیون را برعهده دارند.

وی گفت: انجام این واکسیناسیون رایگان در سطح استان‎های موردنظر انجام می‎شود.

 

نظر شما
ادامه