کد خبر: ۱۱۳۱۷

حکیم مهر - با عاملان فروش محصول یخ‌زدایی‌شده به‌عنوان ماهی تازه جنوب برخورد شدید شده و فروش آن ساماندهی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با اعلام این مطلب درباره عرضه مرغ خردشده در خرده‌فروشی‌ها گفت: با توجه به قانون مصوب‌شده در سال 90، عرضه مرغ در خرده‌فروشی‌های استان تهران باید به‌صورت بسته‌بندی و با رعایت موارد بهداشتی و ماشین‌های حمل و نقل سردخانه‌دار ارائه شود.

نعمت‌اله ترکی افزود: عرضه مرغ به‌صورت قطعه‌شده و جداسازی قطعات مرغ از یکدیگر ممنوع بوده و خرده‌فروشی‌ها اجازه فروش مرغ کامل به‌صورت بسته‌بندی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم این طرح، برای پاسخ به درخواست‌های مصرف مرغ به‌صورت قطعه‌شده، از کشتارگاه مرغ به‌صورت بسته‌بندی ارائه می‌شود تا بدون تردید در باز کردن پوشش در مراکز عرضه به فروش برسد.

ماهی تازه جنوب به‌صورت بسته‌بندی/ با یخ‌زدایی فروش ماهی تازه جنوب برخورد شدید می‌شود

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که شرایط لازم برای حمل و نقل و عرضه بهداشتی ماهی تازه جنوب در استان تهران وجود دارد یا خیر، ادامه داد: در مراکز بسیاری، این محصول به‌عنوان ماهی تازه جنوب عرضه می‌شود که باید توسط حوزه نظارتی بهداشت و درمان کنترل شود.

ترکی تصریح کرد: استانداری تهران برای ساماندهی این امر برای حوزه نظارتی بهداشت و درمان خواسته که به مراکز خرده‌فروشی مجوز فروش ماهی تازه داده شود.

وی یادآور شد: ماهی تازه جنوب به‌صورت بسته‌بندی شده و با رعایت موارد حمل و نقل عرضه خواهد شد.

ترکی تأکید کرد: یخ‌زدایی ماهی منجمد و فروش آن به اسم ماهی تازه بر روی سلامت افراد تأثیرات ناگواری دارد که با این تخلفات برخورد شدید می‌شود.

 

نظر شما
ادامه