کد خبر: ۱۱۲۴۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه تجهیزات کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان به‌روز می‌شوند، گفت: سه کشتارگاه صنعتی طیور استان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی به صورت موقت پلمب شده‌اند.
دکتر بهراد زندیه در بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور بابازاده مرند اظهار کرد: توسعه و تجهیز کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور در کشور یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای تأمین بهداشت و سلامت جامعه و نیز تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی است و در این راستا کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تجهیزاتشان را مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور به‌روز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان تحت نظارت دامپزشکی بوده است، افزود: سه کشتارگاه صنعتی طیور استان در یک ماهه اخیر به دلیل نواقصات بهداشتی و عدم رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی به صورت موقت پلمب شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تأمین گوشت و سایر متفرقات خوراکی به صورت بهداشتی و مطابق با موازین شرع مقدس اسلام و رسانیدن آن به دست مردم یکی از هدف‌های کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور است.

زندیه با اشاره به نقش دامپزشکی در تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی گفت:اداره کل دامپزشکی استان با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد خود توانسته در راستای ارتقا کیفیت بهداشتی محصولات دامی گام‌های موثری بردارد.

 

نظر شما
ادامه