کد خبر: ۱۱۱۳

حکیم مهر -  در حالی که حدود یک ماه از ورود نخستین محموله واکسن‌های آنفلوآنزا نوع «آ» به کشور می‌گذرد و گروه‌های در معرض خطر در انتظار تزریق این واکسن هستند، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اعلام کرد: این واکسن‌ها برای بررسی و اخذ تاییدیه به آزمایشگاه معاونت غذا و داروی این وزارتخانه ارسال شده است و آغاز واکسیناسیون در انتظار نتایج نهایی این آزمایش‌هاست.

دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های  وزارت بهداشت گفت: بررسی‌های وزارت بهداشت در مورد واکسن‌های وارداتی‌ آنفلوآنزای «آ» ادامه دارد و نتایج نهایی آن هنوز مشخص نشده است.

وی درباره زمان آغاز واکسیناسیون در گروه‌های تعیین شده، اظهار کرد: به محض پایان بررسی‌ها و مشخص شدن نتایج آن، واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر آغاز می‌شود.

دکتر گویا در توضیح علت اعلام نشدن موارد بیماری و مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا «آ» در کشور گفت: موارد ابتلا به این بیماری در کشور بسیار کاهش یافته و موارد ابتلا به آن آنقدر کم است که اعلام آن ضرورتی ندارد.

گفتنی است، پیش از این نیز معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در باره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزای نوع آ برای گروه‌های در نظر گرفته شده، به ایسنا، گفت: در این زمینه نمی‌توان زمان تعریف کرد؛ چرا که توزیع این واکسن‌ها به نوع و روش آزمایش‌های در حال انجام بر روی آنها بستگی دارد.

واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مقابل بیماری جدید آنفلوآنزا «آ» در حالی در انتظار حصول نتایج نهایی آزمایشگاه غذا و داروی وزارت بهداشت است که به گفته دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت توزیع واکسن آنفلوآنزای نوع آ در سطح استان‌های کشور در حال انجام و پیگیری است.

این در حالیست که بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، در میان 22 کشور منطقه مدیترانه شرقی(امرو)، 9 کشور عمان، کویت، قطر ، بحرین، عربستان سعودی، مصر، امارات ، مراکش و اردن طی هفته‌های اخیر علیه آنفلوآنزای آ واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند.

حجاج ، پرستاران، پزشکان ، زنان باردار و دیگر افراد و گروه‌های در معرض خطر در اولویت واکسیناسیون در این 9 کشور منطقه قرار دارند.

 

 

نظر شما
ادامه