کد خبر: ۱۰۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر بزرگترین مرغداری استان مرکزی گفت: تولید زیاد، ضریب تبدیل مناسب، پرورش مطلوب با کمترین درصد تلفات و استفاده از روش‌های علمی جهاد کشاورزی و دامپزشکی از علل نمونه بودن این مرغداری است.

«محمد مقدم» افزود: «مرغداری اخوان مقدم» شهرستان ساوه در سال 45 کار خود را با یک سالن آغاز کرد که هم‌اکنون در 3 واحد و 28 سالن با ظرفیت 300 هزار مرغ گوشتی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که این 3 واحد زمینه اشتغال 50 نفر را به طور مستقیم و 500 نفر را به طور غیرمسقیم فراهم کرده است، اظهار کرد: در این مرغداری هر 45 روز جوجه‌ریزی می‌شود و پس از 45 روز مرغ‌ها به کشتارگاه منتقل و پس از آن بسته‌بندی می‌شود و در بازارهای تهران، اراک و ساوه به فروش می‌رسد.

وی با بیان این‌که این مرغداری در سال جاری از سوی جهاد کشاورزی استان بزرگترین مرغداری و مرغداری نمونه انتخاب شده است، تصریح کرد: از خصوصیات این مرغداری تمام اتوماتیک بودنش است، یعنی عملیات آبخوری، دانخوری، روشنایی، گرمایشی، سرمایشی به طور خودکار انجام می‌شود.

مدیر این مرغداری نمونه استان در مورد نوسان قیمت مرغ افزود: باید برنامه‌ریزی صحیح و دقیقی در خصوص تولید مرغ اندیشیده شود تا قیمت مرغ مرتباً در حال نوسان نبوده و تولیدکننده و مصرف‌کننده متضرر نشوند.

وی همچنین در خصوص اقدامات پیرامون کاهش مصرف سوخت با عملیاتی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: برای نخستین بار در بین مرغداری‌های استان مرکز پوشش دیوار سالن‌های مرغداری با عایق پلی اورتان پوشش داده شده و سقف‌ها هم به صورت یونولیت است که در نتیجه این اقدامات و استفاده از لامپ‌های کم مصرف شاهد کاهش 20 درصد مصرف انرژی هستیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فتاح سرگلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
در مورد وزن گیری
نظر شما
ادامه