کد خبر: ۱۰۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم مراقبت ویژه از نژاد گاو سرابی درسطح کشور تاکید کرد.

سعادت‌الله عباسی در حاشیه بازدید از مرکز اصلاح نژاد دام منطقه شمالغرب و غرب کشور افزود: بایستی با تقویت بودجه تحقیقات دامی از درآمد حاصل از آن برای کم کردن واردات و تامین گوشت قرمز و سفید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح نژاد دام‌ها از مهمترین مباحثی است که در بحث تحقیقات علوم دامی دنبال می شود افزود: لزوم مراقبت ویژه از اسپرم نژاد گاو سرابی به دلیل ارزشی که این نوع گاو در سطح کشور دارد بایستی از طرف مدیران مرکز اصلاح نژاد دام منطقه شمالغرب و غرب کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتصادی کردن واحدهای دامداری و افزایش راندمان تولید از طریق بکارگیری اصول علمی در شیوه پرورش دام از گامهای بلندی است که توسط وزارت جهادکشاورزی پیگیری می شود ادامه داد: حفظ توده های بومی همچون نژاد گاو سرابی به عنوان ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شوند یکی از این اهداف است.

عباسی با بیان اینکه در میان نژادهای بومی گاوهای کشور، نژاد سرابی به دلیل داشتن خصوصیات ویژه ای بارز بوده و تحت پوشش ایستگاههای پشتیبانی و مطالعاتی جهاد کشاورزی قرار دارد ادامه داد: فعالیتهای ویژه ای در جهت حفظ و شناسایی و اصلاح نژاد گاو سرابی صورت می گیرد.

مرکز اصلاح‌نژاد دام شمال‌غرب کشور در 14 کیلومتری غرب تبریز در نزدیکی شهرک شیخ حسن واقع شده و در زمینه‌های تولید و توزیع اسپرم و جنین منجمد گاوهای ممتاز و پروف شده، انتقال جنین، تلقیح مصنوعی و رکوردگیری شیر گاوهای منطقه به فعالیت می‌پردازد.

 

برچسب ها: دامپزشکی، تبریز،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
0
گار سرابی نژاد نیست بلکه توده است
نظر شما
ادامه