کد خبر: ۱۰۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: دامپزشکی حامی تولید ملی و حافظ سرمایه دامی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان که به مناسبت هفته دامپزشکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: دامپزشکی حامی تولید ملی و حافظ سرمایه های دامی کشور است.
مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان گفت: این کشتارگاهها بدلیل غیر بهداشتی بودن و در راستای ارتقا بهداشت و سلامت عمومی جامعه و با همکاری و مساعدت ستاد ساماندهی کشتارگاههای استان و مراجع قضایی و انتظامی تعطیل شده اند.
دکتر زندیه عنوان نمود: به منظور ارتقا بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی اکیپهای نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل بیش از 97 هزار نوبت بازدید از مراکز توزیع،تولید و عرضه فراورده های خام دامی در سطح استان انجام داده اند که در این راستا 112 تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و 377 پرونده واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع گردیده است.
وی با اشاره به فعالیتهای دامپزشکی در راستای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشا دامی تصریح نمود بدین منظور طرح ملی پایش باقیمانده دارو و سموم انواع فراورده های خام دامی در استان اجرایی گردیده و از تولید کنندگان محصولات ارگانیک حمایت می نمائیم.
دکتر بهراد زندیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با تشریح فعالیتهای دامپزشکی در مناطق زلزله زده اعلام نمود:از ساعات اولیه پس از زلزله اکیپهای دامپزشکی در مناطق زلزله زده حضور و در راستای پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک و دامی شروع به دفن بهداشتی بیش از 4800(راس/قلاده) نمودند و در مراحل بعدی 82538 راس دام برعلیه بیماری شاربن و 13640(راس/قلاده) دام بر علیه بیماری خطرناک هاری واکسینه شدند.
وی همچنین افزود در راستای حفظ سرمایه های دامی مناطق زلزله زده 76420 راس دام به صورت رایگان معاینه و درمان گردیدند و نیز به منظور پیشگیری از بیماریهای مشترک و مبارزه با انگلهای خارجی دام اکیپهای دامپزشکی مستقر در مناطق زلزله زده بیش از 897 هزار متر مربع را سمپاشی نمودند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
0
دکتر زندیه از مدیران موفق دامپزشکی هستند
نظر شما
ادامه