کد خبر: ۱۰۶۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - وزیر دفاع‎ و پشتیبانی نیروهای مسلح مانند وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال هم به شیوه سال گذشته در مراسم روز ملی دامپزشکی شرکت نکرد و به صدور پیام بسنده کرد.

در پیام سردار احمد وحیدی آمده است:

امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه‌های امنیت در کشور است و این موضوع به ویژه با توجه به جمعیت رو به رشد جهان و محدودیت منابع به عنوان یکی از چالش‌های مهم کلیه دولت‌ها بوده و هست، لذا دولت‌ها می‌کوشند تا با شیوه‌های مختلف این موضوع را مدیریت کرده تا آسیب کمتری به جامعه وارد شده و از این طریق امنیت ملی آن ها خدشه‌دار نشود.

این پیام می‌افزاید: بسیاری از جنگ‌های دولت ها علیه یکدیگر صرفا با تکیه بر جنگ مسلحانه نبوده و امروزه جنگ نرم وارد ادبیات سیاسی کشورها شده است که به مجموعه‌ای از فعالیت‌های غیر نظام علیه کشورها گفته می‌شود تا بتوان کشور هدف را تسلیم خواسته‌های خود نمود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه پیام خود آورده است: این موضوع در زمینه‌های فرهنگی، بهداشت، سلامت واقتصادی نمود بیشتری دارد، بر این اساس بسیاری از اقدامات سالیان اخیر دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌توان در حوزه جنگ نرم دسته بندی کرد. و اتفاقا برخی از آن‌ها مستقیما امنیت غذایی کشور را نشانه گرفته است.

پیام وحیدی می‌افزاید: تحریم‌های صورت پذیرفته در سال‌های اخیر علیه کشور مثال بارزی از اخلال در حوزه امنیت غذایی کشور است. دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران زمانی که از رویارویی مستقیم با ملت ایران هراس دارند به حربه‌ای‌هایی این چنین متوسل می‌شوند تا با اعمال فشار مضاعف به دولت و ملت ایران به خیال خام خود ما را به زانو درآورند.

وی در ادامه این پیام تصریح کرده است:‌هر چند کشور باید تمام تلاش خود را در زمینه تقویت بنیه دفاع نظامی مصروف دارد که خوشبختانه به این توفیقات دست یافته است، به گونه ای که می‌تواند به تمامی تهدیدات دشمن در همان سطح پاسخ دهد ،لیکن به موازات آن ضروری است تا کشور خود را در زمینه مقابله با تهدیدات غیر نظامی دشمن نیز آماده سازد تا بدین وسیله امنیت کشور تضمین شود.بنابراین همه دستگاه‌ها به فراخور وظیفه خود در قابل امنیت ملی مسوول هستند و یکی از مهمترین بخش‌های مرتبط با این امر مهم دامپزشکی کشور است.دامپزشکی باید با حفاظت و صیانت از سرمایه های دامی کشور امنیت اقتصادی و بهداشت و سلامت غذایی را تامین کند.

وحیدی در پایان این پیام نیز خاطرنشان کرده است: رهاورد فعالیت‌های دامپزشکان در تحقق امنیت ملی و دفاع غیر نظامی تاثیر دارد که این موضوع نقش مکمل بلکه دارای نقشی پایه‌ای برای دفاع فراگیر است. چرا که محصول فعالیت‌های دامپزشکان منجر به ایجاد جامعه سالم خواهد شد و جامعه سالم است که می تواند به خوبی دفاع کند و در برابر دشمنان بایستد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
خدا را صدها مرتبه شکر که مسئولان ارشد محترم نظامی کشور که از نزدیک دستی بر آتش دارند، درک عمیق تری را از رشته مقدس دامپزشکی نسبت به برخی از مسئولان اجرایی دارا هستند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
سردار وحیدی با آنکه در سفر به عراق بودند و درگیر موضوع مهم منطقه ای بودند و عملا بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران علی رغم دسیسه دشمنان قسم خورده نظام اولین سفر رسمی بالاترین مقام دفاعی کشور را به عراق داشتند صنف دامپزشکی را مورد لطف قراردادند جا دارد از توجه ایشان به رشته و اهمیت دامپزشکی تقدیر شود
شهروند عادي
|
-
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
سلام . پيام وزير دفاع نشان از عمق آشنايي ايشان با مباحث علمي و دامپزشكي و شناخت ايشان از موضوع ، دارد . جا دارد از ايشان تقدير و تشكر گردد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
پیامو یه دامپزشک مینویسه ایشون امضا می کنه .......
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
0
دوستی که فرمودند پیام را یک دامپزشک می نویسد و ایشان امضا می کنند به چند نکته توجه کنند اول در خبر های عمومی کشور بررسی کنید ببینید ایشان در حوزه دامپزشکی و کشاورزی چه بازدید هایی داشته اند و چه نظراتی دارند دوم ایشان تاکید دارند برخی علوم مغفول مانده برای خود کفایی بعنوان یک اصل امنیت ملی باید به آن توجه نمود مثلا ایشان اخیرا فرمودند در مورد بیماری های شتر باید در دامپزشکی واحد های تخضی باشد تا بتوانیم با کمک دامپزشکان از بیابان های کشور حداکثر بهره را ببریم می توانید در این مورد از جناب آقای دکتر نیاسری استاد محترم دانشکده دامپزشکی تهران که همراه ایشان در بازدید از سایت تحقیقاتی طرود شاهرود بودند سووال کنید سوم توجه و مداقه وزیر محترم دفاع حکایت از توجه ایشان به ارزش صنف و حرفه است چهارم پیشنهاد می کنم دوستان هم حرفه ای دامپزشک از اینکه در تاریخ کشور یک مقام ارشد نظامی به حرفه توجه دارند استقبال کنند و پیشنهادات اجرایی خود را برای ایشان ارسال کنند پنجم اگر وزیر دفاع برای روز پزشک پیام می دانند که البته تعداد پزشکان نیروهای مسلح به مراتب بیشتر از دامپزشکان است آیا پزشکان هم همین طور نظر می دادند ششم اینکه توجه کنید وزیر محترم دفاع در دو سال اخیر پیام داده اند آیا سابقه ای از قبل داریم ارایه دهید پس کاری کنیم که این نگاه و توجه تقویت شود دوستان من و کلام آخر اینکه اگر می خواهید مراسم چهاردهم مهر را در مسجد ارگ تهران برای ختم دامپزشکی نگیرید توصیه می کنم نگاه ها را عوض کنیم و سعی کنیم جذبه داشته باشیم تا مطالبه
نظر شما
ادامه