کد خبر: ۱۰۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مراسم روز ملی دامپزشکی امسال هم مانند سال گذشته بدون حضور وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پانزدهم مهر ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی برگزار شد.

این مراسم بدون حضور صادق خلیلیان که البته عدم حضور او به دلیل سفر عنوان شد، برگزار و پیام وی توسط جهانگیر پرهمت معاونش قرائت شد.

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز ملی دامپزشکی بدین شرح است:

«با توجه به اهمیت دامپزشکی در اقتصاد ملی، بهداشت عمومی، سلامت و امنیت غذایی، ارتباطات بین‌المللی و پژوهش‌های پزشکی و دامپزشکی بدون تردید این بخش یکی از علوم با تنوع گسترده‌ای است که از یک طرف دوشادوش کارکنان بخش کشاورزی و دامپروری در خدمت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و از طرف دیگر دوشادوش کارکنان بخش سلامت در خدمات بهداشت عمومی و تامین سلامت مواد غذایی با منشا دامی ایفای نقش می‌کند.

در سال جاری تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های دامی و آبزی در صدر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است که سازمان دامپزشکی کشور یکی از دستگاه‌های کلیدی و اثرگذار است.

تامین سلامت غذا از طریق اعمال نظارت و کنترل بهداشتی بر زنجیره مواد غذایی از مزرعه تا سفره مردم به ویژه از نظر باقی‌مانده‌های دارویی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌ها، سموم و آفت‌کش‌ها و فلزات سنگین و طرح‌هایی مانند تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در دستور کار قرار دارد.

کارکنان دامپزشکی در انجام وظایف و مسوولیت‌های خود با چالش‌های زیادی از جمله مخاطرات بهداشتی در محیط‌های غیر متعارف و با شرایط نامناسب مانند دامداری‌ها، مرغداری‌های، کشتارگاه‌ها، مراکز فرآوری‌های غیر خوراکی دام، سرکار داشتن با مواد بیولوژیک و مواد شیمیایی و کار در مناطق دور افتاده و کوهستانی صعب العبور و سردو گرم روبرو هستند لذا روز ملی دامپزشکی به همه دامپزشکان و سایر رده‌های پزشکی در عرصه‌های مختلف تبریک عرضه نموده و برای آنان از خداوند متعال آرزوی موفقیت و سلامتی مسئلت دارم.»

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از خوانندگان
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
جالب است که شعار نظارت و کنترل بهداشتی مواد غذایی از مزرعه تا سفره مردم شعار ابداعی مدیریت کل بهداشت اتحادیه اروپاست که دامپزشکی جزو آن است نه کشاورزی.
نظر شما
ادامه