کد خبر: ۱۰۶۸۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با اجرای مراقبت های بهداشتی و واکسیناسیون های لازم در مناطق زلزله زده ارسباران، بیماری های دامی در این مناطق مهار شده است.
دکتر بهراد زندیه در مراسم گرامی داشت روز دامپزشکی در تبریز با اشاره به حضور نیروهای این اداره کل در ساعات اولیه وقوع زمین لرزه در مناطق آسیب دیده و مشارکت در نجات مصدومان، افزود: بدون کمک سایر نیروهای فعال در این بحران و در کمترین زمان ممکن بخش اعظم لاشه ها ضد عفونی و دفن شدند.

وی با بیان اینکه در کنار سم پاشی و آلوده زدایی محیط، رسیدگی به وضعیت درمانی دام ها هم در دستور کار قرار گرفت، گفت: به 75 هزار راس دام تاکنون خدمات درمانی به صورت رایگان ارائه شده است.

زندیه با اشاره به تزریق واکسن هاری به 14 هزار راس دام در مناطق زلزله زده، اظهارکرد: این در حالی است که سالانه به چهار هزار راس دام در استان واکسن هاری تزریق می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال سال تولید محصولات سالم نامگذاری شده است، گفت: برای سالم سازی محصولات دامی ، ممیزی بهداشتی دامداری ها و ارتقای سطح فنی کشتارگاه های طیور در دستور کار است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهارکرد: دامپزشکی برای ارتقای سلامت غذایی و تضمین امنیت سرمایه گذاری در این بخش نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

در این مراسم که معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی و معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند، اولین فیلم پویانمایی تولید شده در کشور رونمایی شد.

14 مهر ماه به عنوان روز دامپزشکی نامگذاری شده است.


خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه