کد خبر: ۱۰۵۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: به رغم تحریم‌ها تمام داروهای دامپزشکی فراوان در داروخانه‌ها وجود دارد.
دکتر محسن مشکوة در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های طیور کشور صنعتی است و در حوزه دام نیز 56 کشتارگاه صنعتی در حال بهره‌برداری است و 460 کشتارگاه هم تأسیس شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: در راستای اجرای صنعتی سازی کشتارگاه‌های کشور 750 کشتارگاه  سنتی کشور به 290 واحدکاهش یافته است.

وی در زمینه مؤثر بودن کشتارگاه‌های صنعتی گفت: پسآب حاصل از این کشتارگاه‌ها در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و از مواد جنبی آن تولیدات مفید حاصل می‌شود.

وی گفت: کشتارگاه‌های صنعتی کشور مجهز به سردخانه‌های بالای صفر درجه می‌شوند که گوشت را 24 ساعت در آنجا نگهداری کنند.این روش برای از بین بردن بسیاری از میکروب‌ها و باکتری‌های مضر مؤثر است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور همچنین از برنامه کنترل پس از تولید داروهای دامپزشکی خبر داد و گفت: در این برنامه اگر دارویی به صورت غیرمجاز و بدون پروانه تولید و یا با تاریخ مصرف گذشته عرضه شود، جلوگیری و با آن برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام داروهای عرضه شده در حوزه دامپزشکی مجاز هستند وبه رغم تحریم‌ها تمام داروهای مورد استفاده در حوزه دامپزشکی فراوان در داروخانه‌های کشور وجود دارد.

وی در خصوص افزایش قیمت داروها گفت: این افزایش در تمام زمینه‌ها در کشور به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی انجام شده است.

مشکوة همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در زلزله اخیر آذربایجان گفت: نیروهای دامپزشکی بلافاصله با تشکیل ستاد بحران 20 اکیپ عملیاتی را تجهیز کردند، ابتدا برای درآوردن و نجات افراد از زیر آوار و بعد دام‌ها اقدام کردند.

وی گفت: عملیات ضد عفونی، تزریق واکسن و همکاری با وزارت جهاد برای برآورد خسارت، فنس کشی، تأمین دارو از اقدامات این سازمان بود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
منظورتون از بیماری های حائری چیست؟
همکار
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
......................... ( خودم سانسور کردم) دوست عزیز برای سدیت کردن حیوون به چماق و .. متوسل شدیم نه آسه پرومازین هست نه زایلازین و نه .... کتامین هم که نیست لطف ان این جا هایی که گفتن وفور هست ادرس اش رو بپرسید ممنونتون می شیم
ع
|
-
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
لطفا بهشون بگید زحمت بکشن یه سر به داروخانه ها برنن ببینن از اول تابستون ..........
نظر شما
ادامه