کد خبر: ۱۰۵۳۸

حکیم مهر - مدیرعامل کارخانه‌ خوراک دام رامهرمز از استقبال کم مرغداران استان نسبت به خرید دان پلیت یا کارخانه‌ای توسط واحدهای مرغداری گلایه کرد.

صفدر پیرمرادی اظهار کرد: ماهانه 1000 تا 1200 تن خوراک دام در این کارخانه تولید می‌شود که این خوراک‌ها مختص مرغداری‌هاست.

وی افزود: ‌این کارخانه، دان تولید می‌کند و ضریب تبدیل آن نسبت به گذشته بالاست اما مرغداران عموما خودشان دان را تهیه می‌کنند یعنی ذرت و سویا را می‌خرند و به مرغ می‌دهند.

مدیرعامل کارخانه‌ خوراک دام رامهرمز با بیان این‌که به ازای هر 1.5 کیلوگرم دان، ‌یک کیلوگرم گوشت مرغ تولید می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که در گذشته به ازای هر یک کیلوگرم گوشت مرغ، 2.5 کیلوگرم دان به مصرف می‌رسید اما متاسفانه هنوز فرهنگ مصرف دان کارخانه‌ای در استان و کشور جانیفتاده است.

پیرمرادی ادامه‌داد: متاسفانه مرغداران به دنبال محصول بی‌کیفیت و ارزان‌تر هستند؛ در حال حاضر کارخانه ما با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کند در صورت به کارگیری تمام ظرفیت، ما می‌توانیم در هر ماه 4000 تا 5000 تن خوراک دام تولید کنیم.

وی افزود: در صورت افزایش خرید و تقاضا از سوی واحدهای مرغداران و طیور در استان، قطعا میزان تولید کارخانه افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
ادامه