کد خبر: ۱۰۵۱۶

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان قم از برخورد این اداره با مراکز غیر مجاز پرورش طیور در استان قم خبر داد.
محمدرضا رفیعی‌ محمدی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل دامپزشکی استان قم در زمینه بهداشت طیور اظهار کرد: برخورد با مراکز غیر مجاز پرورش طیور یکی از برنامه‌هایی است که در راستای ساماندهی وضعیت پرورش طیور در استان قم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مراکزی که در آنها شرایط بهداشتی برای پرورش طیور اعمال نمی‌شود، می‌تواند منشأ بیماری‌های مشترک میان انسان و پرندگان باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: تا کنون حدود 16 مرکز غیر مجاز پرورش طیور شناسایی شده و پرونده‌های این مراکز در تعزیرات در حال بررسی است.

وی عنوان داشت: برخی از این مراکز تغییر کاربری داده‌اند و برخی دیگر نیز پروانه کسب ندارند که باید فعالیت خود را متوقف کنند.

رفیعی محمدی با اشاره به مشکلاتی که این مراکز پرورش طیور به وجود می‌آورند، اضافه کرد: شیوع بیماری طیور در این مراکز موجب اشاعه آن به دیگر مرغداری‌ها و تلف شدن سرمایه‌ها می‌شود.

وی گفت: اقدام دیگر اداره‌کل دامپزشکی استان قم که قرار است برای نخستین بار در سطح کشور انجام شود، صدور گواهینامه حمل مرغ به کشتارگاه است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به اینکه این طرح به عنوان پایلوت در استان قم اجرا می‌شود، ابراز داشت: این اقدام می‌تواند گام مثبتی در راستای افزایش سطح سلامت طیور در استان قم محسوب شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سیستم آنلاین قرنطینه برای کنترل لحظه به لحظه بیماری‌ها از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

رفیعی محمدی با بیان اهمیت اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های دامی گفت: در این راستا بیش از 20 اقدام جدی برای رسیدن به اهداف این موضوع در دستور کار اداره‌کل دامپزشکی استان قم قرار گرفته است که در سال جاری پیگیری می‌شود.

 

نظر شما
ادامه