کد خبر: ۱۰۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - عدم نظارت بر فروش ماهی تازه در سطوح شهر باعث فروش ماهی یخ‌زدایی شده به جای ماهی تازه شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان با اعلام این مطلب گفت: ماهیانی که در سطح شهر تهران به‌عنوان ماهی تازه جنوب فروخته می‌شود را خریداری نکنید.

بهروز کاکاوند افزود: از آنجا که ماهیان صیدشده جنوب از طریق حمل زمینی و حداکثر کانتینرهای یخچال‌دار به تهران و سایر استا‌ن‌ها ارسال می‌شوند و فریز آنها ضروری است، با در نظر گرفتن شرایط حمل آبزیان از جنوب کشور به سایر مناطق، امکان حمل تازه آن وجود ندارد. لذا ماهی یخ‌زدایی شده موجود در سطح شهر ماهی تازه نستند.

وی خاطرنشان کرد: ماهی و میگویی که در بازار به اسم ماهی و میگوی تازه فروخته می‌شود، همان ماهی یخ‌زده‌ای است که با ریختن آب گرم بر روی آن یخ‌زدایی شده‌اند.

کاکاوند ادامه داد: ماهی و میگوی جنوب کشور که به این شکل وارد سایر شهرها می‌شوند، کیفیت مناسبی نداشته و حتی در مواردی امکان مسمومیت غذایی را برای افراد به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مصرف آبزیانی که از دریا صید می‌شود، فواید زیادی برای افراد دارد. لذا توصیه می‌شود که آبزیانی که به‌صورت فرآوری شده یا یخ‌زده ارائه شده، مصرف کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
0
روش هاي سنتي بايد كنار گذاشته شوند. فروش محصول تازه در فروشگاه معتبر صورت گيرد. محصول يخ زده بر چسب داشته و تاريخ توليد آن مشخص باشد.
نظر شما
ادامه